.
شماره منبع تيتر تاريخ نمایش
91184 ایرنا-ایستنا بهره مندی 40 میلیون مشترک از اینترنت پرسرعت در دولت یازدهم

تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت ثابت و سیار کشور در حالی در دولت یازدهم به چهل میلیون فقره رسید که سهم اپراتور اول تلفن همراه بیش از 13 میلیون مشترک اینترنت همراه و شرکت مخابرات ایران 30 میلیون تلفن ثابت دایری است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گزارش عملکرد این وزارتخانه در دولت تدبیر و امید شمار مشترکان اینترنت پرسرعت ثابت و سیار در سال 1392 را حدود سه میلیون و 500 هزار مشترک اعلام کرد که با تلاش های دولت، این رقم پارسال به 28 میلیون نفر مشترک افزایش یافت.
تلاش دولت یازدهم برای توسعه زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور در حالی در اولویت برنامه های این دولت قرار گرفت که پیش از آن کمترین توجه معطوف به توسعه این بخش بود.
در دولت قبل حتی برخی تلاش ها بر ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با دیگر وزارتخانه همچون راه و ترابری آن زمان استوار بود؛ طرحی که مخالفت نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در پی داشت.
«رمضانعلی سبحانی فر» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اردیبهشت ماه امسال درباره میزان توجه دولت قبل به عرصه فناوری اطلاعات گفته بود: دولت های نهم و دهم به ارتباطات و فناوری اطلاعات اعتقادی نداشتند و بر همین اساس دنبال از بین بردن آن بودند.
نماینده مردم سبزوار در دوره های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی به بی توجهی دولت های نهم و دهم برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات اشاره و تاکید کرده بود: در این دو دولت عزمی برای راه اندازی دولت الکترونیک وجود نداشت.
با انتخاب دولت تدبیر و امید از سوی مردم و قرار گرفتن حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری دولت یازدهم این رویه تغییر بنیادین کرد و توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان پیشران توسعه در صدر برنامه های دولت قرار گرفت.
از این رو وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابتدای فعالیت دولت یازدهم موظف شد هرچه زودتر نسل سه و چهار تلفن همراه را در کشور گسترش دهد و پهنای باند اینترنت را نه فقط برای منازل بلکه برای تلفن های همراه بالا ببرد.
این وزارتخانه برای تحقق خواسته رئیس جمهوری که برآمده از خواست مردم بود، کوشش خود را بکار گرفت به گونه ای که در چهارمین سال فعالیت دولت یازدهم تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت ثابت و سیار به 40 میلیون مشترک رسیده است.
اکنون بیش از 27 میلیون مشترک تلفن همراه به اینترنت نسل سوم و چهارم دسترسی دارند که اپراتور اول تلفن همراه(همراه اول) کشور با داشتن 13 میلیون و 111 هزار و 321 مشترک دیتا در رتبه نخست ارائه این سرویس قرار گرفته است.
دیگر اپراتورهای تلفن همراه نیز در این عرصه فعال بودند و آمار گویای آن است که اپراتور دوم(ایرانسل) با 12میلیون و 80 هزار و 375 مشترک و اپراتورسوم(رایتل) با یک میلیون و 978 هزار و 923 هر کدام سهمی در سهولت دسترسی مردم به نسل سوم تلفن همراه دارند.
بر اساس گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت ثابت کشور اکنون به رقم 9 میلیون و 318 هزار و 943 رسیده است.
همچنین بر این اساس، اپراتور اول تلفن همراه کشور توانسته 547 شهر را تا پایان شهریورماه امسال زیر پوشش اینترنت پرسرعت نسل سه تلفن همراه قرار دهد و 33 شهر را نیز به اینترنت نسل چهار مجهز کند.
اپراتور دوم نیز تا پایان شهریورماه سال امسال 568 شهر را به اینترنت نسل سه و 228 شهر را به اینترنت نسل چهار مجهز کرده است.
اپراتور سوم نیز تا شهریورماه امسال توانسته است 520 شهر را به اینترنت نسل سه متصل کند.
** کلام آخر
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با فراهم کردن زیرساخت ها و توسعه شبکه دسترسی گام های مهمی برای توسعه دانش بنیان کشور برداشته و اکنون وظیفه بخش خصوصی است تا با استفاده از این زیرساخت ها نسبت به ایجاد اشتغال دانش بنیان بر این بسترها اقدام کرده و ضمن افزایش سطح اشتغال به رشد و تعالی جامعه کمک کند.
بخش خصوصی می تواند با استفاده از نسل های بالاتر تلفن همراهی که اکنون در کشور قابل دسترسی است، نسبت به ایجاد شغل هایی بر این بستر اقدام کند و با توسعه روزافزون آن به خلق ثروت مبادرت کند.
چنانکه پیشتر محمود واعظی در این باره گفت: خلق ثروت بر بستر ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند جلوی خروج سرمایه های انسانی را از کشور بگیرد و جوانان را در کشور نگهدارد.
وی این بخش را تامین کننده زیرساخت و زمینه ساز پیشرفت ملی دانسته و می گوید: ارتباطات و فناوری اطلاعات خلق کننده ارزش، فراهم کننده فرصت های برابر اقتصادی، علمی و فرهنگی برای همه ایرانیان، شکل دهنده مدیریت دانش و جامعه شبکه ای هوشمند متکی بر هویت اسلامی - ایرانی است.

 

1395/12/03 5
91183 تماس نیوز-ایستنا راه اندازی شبکه گیت وی های بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت

با راه اندازی شبکه گیت وی های بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت ظرفیت این درگاه ها باچهار برابر افزایش از 640 گیگا بیت بر ثانیه به 2/4 ترا بیت بر ثانیه افزایش می یابد.

 

لطف اله سبوحی معاون طرح و توسعه و فناوری های نوین شرکت ارتباطات زیرساخت با اعلام این مطلب افزود: با توجه به ضرورت ایجاد شبکه بین الملل بین درگاه ها این شبکه به زودی راه اندازی می شود.

 

وی گفت با راه اندازی این شبکه ، در صورت قطع لینکهای بین الملل، توزیع اینترنت در دروازه های بین الملل با پشتیبانی این نقاط از یکدیگر ،از مسیرهای متعدد برقرار می شود.

 

سبوحی تصریح کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت براساس مصوبه 237 کمیسیون تنظیم مقررات ، اینترنت را از نقاط مرزی وارد و در چهار نقطه اصلی کشور شامل: تهران ،تبریز،مشهد و شیراز ،به مشتریان واگذار می کند.

 

معاون طرح و توسعه و فناوری های نوین شرکت ارتباطات زیرساخت اضافه کرد: با شبکه شدن گیت وی های بین الملل ، سطح کیفیت و پایداری خدمات افزایش می یابد.

 

1395/12/03 6
91180 فارس-آی تی آنالیز وزیر ارتباطات خبر داد کاهش قیمت ترافیک داخلی تا 15 اسفند/ نتیجه بررسی شکایت از اتمام بسته‌های اینترنتی تا یک ماه آینده اعلام می‌شود

وزیر ارتباطات گفت: تعرفه شبکه ملی اطلاعات دیروز به اپراتورها ابلاغ شد و آنها حداکثر دو هفته برای اجرا مهلت دارند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود واعظی با بیان اینکه مصوبه تفکیک قیمت اینترنت بین‌الملل از اینترانت در بستر شبکه ملی اطلاعات روز گذشته به اپراتورهای ارتباطی ابلاغ شد گفت: این اپراتورها حداکثر تا 15 اسفند ماه سال جاری برای اجرا مهلت دارند.

وی گفت: اپراتورهای موبایل و اینترنت ملزم شده اند با ایجاد تمهیداتی برای کاربران شان مشخص کنند که در چه زمانی از اینترنت بین الملل استفاده می کنند و در چه زمانی استفاده شان در بستر شبکه ملی اطلاعات است و نحوه محاسبه تفکیک این هزینه چگونه خواهد بود.

وزیر ارتباطات در مورد گلایه کاربران از اتمام زودهنگام بسته های اینترنتی و حجم خوری اینترنت تاکید کرد: این موضوع در شبکه اجتماعی که عضو آن هستم از سوی کاربران مطرح شد و کمیته ای برای بررسی این موضوع تشکیل دادم.

وی خاطرنشان کرد: اولین گزارشی که این کمیته از رصد آنلاین استفاده کاربران اینترنت داشته نشان می دهد اتفاق ویژه ای در این خصوص روی نداده و این تنها احساس کاربر است که اینترنتش زود تمام می شود. در گذشته کاربران از یک بسته اینترنت بیشتر برای متن استفاده می کردند اما امروز یک بسته اینترنت بیشتر برای دانلود ویدیو و حتی کتاب صرف می شود.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه تعداد کاربران اینترنت بسیار زیاد است و دلیلی برای کم فروشی اپراتورها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: محاسبه استفاده کاربران از اینترنت دستی نبوده و هوشمند است و به همین دلیل ما معتقد نیستیم که کم فروشی صورت می گیرد اما با این حال به کاربران توصیه می کنیم اپلیکیشنی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای نشان دادن میزان مصرف اینترنت کاربران راه اندازی کرده است دانلود کنند تا به صورت شفاف میزان مصرف شان را رویت کنند.

وی با توصیه به مردم برای استفاده از محتوای داخلی و سایت های بومی در بستر شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد: نتیجه کمیته بررسی شکایت از بسته های اینترنتی تا یک ماه آینده اعلام می شود.

 

1395/12/03 5
91179 تسنیم گزارش مصور وزارت ارتباطات منتشر شد : نقشه ضریب نفوذ اپراتورهای ارتباطی در کشور + عکس

 

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تدوین گزارش مصور ضریب نفوذ اپراتورهای ارتباطی در استانهای کشور به بررسی جایگاه رقابتی آنها تا پایان فصل پاییز پرداخت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جدیدترین گزارش خود در ارتباط با وضعیت ارتباطات داخلی کشور به بررسی جایگاه اپراتورهای ارتباطی در بازار پرداخته و نقشه ضریب نفوذ آنها را منتشر کرده است.

 

1395/12/03 10
91171 خراسان حجم خوری اینترنت ؛اپراتورها زیر ذره بین/ آیا کمیته ویژه به نارضایتی مشترکان پایان می دهد؟

نویسنده : زهرا حاجیان hajian@khorasannews.com

کم فروشی اینترنت ؛ اتمام زود هنگام بسته های اینترنتی یا به عبارتی حجم خوری اینترنت، مسئله ای است که مشترکان اینترنت سال هاست با آن دست به گریبان اند. این موضوع پیشتر در اینترنت ثابت (ADSL) مطرح بود،اما ازحدود بیش از یک سال پیش و با عرضه اینترنت پرسرعت نسل 3 و 4 موبایل توسط اپراتور ها گسترش بیشتری پیدا کرده به طوری که در مقاطع زمانی مختلف، صدای اعتراض کاربران را بلند کرده است. این انتقاد ها اگر چه بارها از سوی نهادهایی چون سازمان حمایت از مصرف کنندگان یا مجلس نیز مطرح شده،اما اصولا نه تنها پاسخ در خوری از سوی مسئولان ذی ربط در این باره داده نشده، بلکه این موضوع بارها از سوی مسئولان وزارت ICTتکذیب شده است و در مواردی هم که وعده هایی مبنی بر نظارت و بررسی عملکرد اپراتورهای موبایل و اینترنت درخصوص کم فروشی اینترنت از سوی مسئولان مطرح شده ، کاربران هیچگاه شاهد حل این مشکل نبوده اند .براین اساس یکی از شکایت های متداولی که همواره کاربران مطرح می کنند و در شبکه های اجتماعی نیز فراوان طرح می شود،انتقاد از پایان زود هنگام بسته های اینترنتی و شفاف نبودن اپراتورها در عرضه این بسته ها وبه تبع آن هزینه های اضافه ای است که با این رویه غیر شفاف به کاربران تحمیل می شود .
این مشکل درباره مشترکان هر 3اپراتور وجود دارد و اغلب مسئولان اپراتورها، دلایلی از جمله ارتقای شبکه، افزایش سرعت اینترنت و بی اطلاعی مشترکان وبه روز رسانی نرم افزار های کاربردی موجود در گوشی های همراه هوشمند را برای این موضوع اعلام می‌کنند .با این حال بسیاری از مشترکان موبایل می‌گویند در حالی که میزان مصرف اینترنت موبایل شان نسبت به قبل تغییر محسوسی نداشته، اما حجم بسته‌های اینترنت آن ها در زمان کوتاه‌تری به پایان می‌رسد. این مشترکان که به طورعمده جزو مشترکان کم مصرف هستند، عنوان کرده اندکه با فعال سازی بسته اینترنتی با حجم های مختلف ، به عنوان مثال بسته ماهانه یک گیگ، در حالی که اضافه مصرف چندانی نداشته اند و تغییر زیادی در مصرف‌شان ایجاد نشده ، بسته مصرفی پیش ازموعدتعیین شده به پایان رسیده است. این در حالی است که با توجه به اتمام حجم روزانه، به طور خودکار حجم شبانه بسته نیز از بین خواهد رفت . با توجه به وجود این مسئله که شبهه حجم خوری اینترنت را تقویت می کند، مشترکان ناچارند در یک ماه چندین نوبت نسبت به خرید بسته جدید اقدام کنند و این یعنی تحمیل هزینه اضافه به مشترکان !
پاسخ مسئولان به منتقدان کم‌فروشی اینترنت
مسئولان وزارت ارتباطات وسازمان تنظیم مقررات بارهاوبارها درباره موضوع کم فروشی اینترنت از سوی کاربران وخبرنگاران مورد سوال قرار گرفته اند، اما متاسفانه این موضوع هیچ گاه پاسخ روشن ودقیقی را در پی نداشته است. از جمله این موارد می توان به واکنش وزیر ارتباطات به اظهارات اخیر رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان درباره احتمال کم‌فروشی اینترنت و تقلب اپراتورهای موبایل اشاره کرد که واعظی در پاسخ به این اظهارات می گوید: "نمی‌دانم که ایشان این اطلاعات را از کجا آورده‌اند اما به نظر می‌رسد این صحبت‌ها از جانب هر فردی که مطرح شده، بدون مطالعه صورت گرفته است."
واعظی در عین حال تاکید می کند : تنها جایی که می تواند بررسی کند آیا اپراتورها کم‌فروشی می‌کنند یا خیر، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات است که این سازمان حتی نرم‌افزاری به منظور بررسی در لحظه حجم مصرفی مشترکان طراحی کرده و برای استفاده کاربران روی سایت خود قرار داده است، بنابراین آن هایی که می‌گویند کم‌فروشی صورت می‌گیرد باید به این نکته توجه داشته باشند که در گذشته مشترکان چند عکس و یا مطلب مکتوب را دانلود می‌کردند و حجم اینترنت آن ها برای مدت بیشتری دوام می‌آورد، اما اکنون زمانی که 3 تا 4فایل ویدئویی دانلود می‌شود، چند برابر فایل‌های عکس و مکتوب حجم مصرف می‌شود.
وی در عین حال می گوید : راهکار در این حوزه آن است که آگاهی مردم افزایش یابد اما با این وجود، اگر همچنان مشترکی احساس مشکل کرد، سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات آمادگی رسیدگی فوری به این موضوع را دارد.
وی پیشتر ضمن دفاع تمام قد از اپراتورها تاکید کرده بود که " درآمدهای اپراتورهای تلفن همراه به گونه‌ای است که آن ها هیچ احتیاجی به انجام چنین اموری نداشته و درآمدشان به مراتب بیش از آن است که بخواهند برای چندهزار تومان پول بسته اینترنتی، اعتبار خود را زیر سوال ببرند".
معاون سازمان تنظیم مقررات نیز بارها درواکنش به نارضایتی کاربران اینترنت از اتمام زودهنگام بسته های اینترنتی که به «گیگ خوری» و یا «حجم خوری» تعبیر می شود، این موضوع را رد کرده است ومی گوید : تاکنون هیچ موردی مبنی بر کم فروشی و «گیگ خوری» اینترنت گزارش نشده است . وی تصریح می کند : این موضوع را در برخی رسانه ها می شنویم و چنان چه این ادعا به صورت مصداقی به ما اعلام شود، آن را پیگیری و تخلف اپراتور را گزارش می کنیم اما براساس مستندات و پیگیری های رگولاتوری، تاکنون با موضوع کم فروشی و حجم خوری اینترنت مواجه نشده ایم و سیستم های نظارتی ما نشان می دهد اپراتورهای اینترنت و موبایل به میزان حجم اینترنتی که به مشترک می فروشند، سرویس ارائه می‌دهند و حجمی خورده نمی‌شود و کم فروشی اتفاق نمی افتد.
مشکلی که با ترابرد پذیری هم حل نمی شود !
زمانی که طرح ترابرد پذیری شماره همراه (Mobile Number Portability) اجرایی شد ،این وعده به مشترکان تلفن همراه داده شد که به واسطه آن ؛ این امکان را خواهند داشت که در صورت بهره مند نبودن از سرویس مناسب یک اپراتور در زمینه مکالمه یا اینترنت و... ، بدون نیاز به تغییر شماره‌ بتوانند اپراتور موبایل خود را تغییر دهند و به شبکه اپراتور دیگری که خدمات و سرویس بهتری ارائه می دهد، کوچ کنند اما ظاهرا در مورد کم فروشی اینترنت این مسئله با ترابرد پذیری هم حل نمی شود ! چرا که در حال حاضر هر 3 اپراتور موبایل کشور متهم به کم فروشی اینترنت وحجم خوری هستند.
با این حال وزیر ارتباطات در توصیه به کاربران، آن ها را به استفاده از طرح ترابردپذیری، دعوت می کند . او چندی پیش درحاشیه نمایشگاه مطبوعات ودر نشست خبری با خبرنگاران در واکنش به گلایه کاربران از کم‌فروشی اینترنت اپراتورهای موبایل و اتمام زودهنگام بسته‌های اینترنت، در عین حال که به صراحت اعلام کرد : " هیچ‌گونه کم‌فروشی از سوی اپراتورها صورت نمی‌گیرد"، گفت : "با این وجود چنان چه مشترکی احساس می‌کند این کم‌فروشی صورت گرفته و یا بسته اینترنتی‌اش زودتر از موعد مقرر به اتمام رسیده، ما این راه‌حل را برای آن ها گذاشته‌ایم که از طریق طرح ترابردپذیری، اپراتور خود را تغییر دهند." وی تأکید کرد: بدون‌شک چنان چه گزارشی در سامانه شکایت وزارت ارتباطات (۱۹۵) به ما اعلام شود، به طور جدی آن را بررسی و در صورت اثبات، با آن برخورد خواهیم کرد. از سوی دیگر نرم‌افزاری طراحی شده که به کاربران امکان می‌دهد بدانند چه میزان پهنای باند استفاده کرده‌اند، ما این سامانه را در دسترس تمامی کاربران قرار داده‌ایم تا میزان مصرف خود را از این طریق، به روز چک کنند.
تشکیل کمیته‌ای برای بررسی موضوع حجم خوری اینترنت
به هر ترتیب به دنبال تداوم اعتراض های مشترکان در خصوص کم فروشی اینترنت، سرانجام به نظر می رسدصدای اعتراض کاربران شنیده شده است ؛چرا که وزیر ارتباطات به تازگی درصفحه اینستاگرام خود با اعلام خبر تشکیل کمیته‌ای برای بررسی موضوع حجم خوری اینترنت، قول بررسی این موضوع را به کاربران داده است .
در مضمون توضیح وزیر به کاربران آمده است : «با توجه به مطالبی که شما دوستان در مورد وضعیت حجم اینترنت اپراتورها و نحوه محاسبه آن اعلام کردید، کمیته‌ای ویژه برای بررسی این موضوع تشکیل شده است». وزیر ارتباطات در عین حال باز هم از کاربران خواسته است تا اطلاعات دقیقی از مشکلات خود را به سامانه پیگیری شکایات ١٩٥ اعلام کنند.
تشکیل اولین جلسه کمیته بررسی حجم خوری اینترنت
به دنبال اعلام تشکیل کمیته بررسی کم فروشی اینترنت از سوی وزیر ارتباطات، سخنگوی سازمان تنظیم مقررات از تشکیل اولین جلسه این کمیته ویژه خبر داد و گفت: با توجه به تاکید وزیر ارتباطات مبنی بر بررسی موضوع حجم خوری اینترنت و تشکیل کمیته ای به همین منظور، این کمیته اولین جلسه خود را در روز یکشنبه تشکیل داده و با توجه به این که قرار است وضعیت هر 3 اپراتور در خصوص احتمال حجم خوری اینترنت ، به صورت جداگانه در این کمیته بررسی شود، براین اساس اولین جلسه این کمیته روز یکشنبه با حضور نماینده یکی از اپراتورها تشکیل شد و طی آن کارشناسان این کمیته ویژه با طرح شکایات مردمی و شنیدن توضیحات این اپراتور، کلیات موضوع را بررسی کردند .
وی افزود : هم چنین به موازات آن ؛ یک تیم فنی نیز ماموریت یافته اند این موضوع را از بعد فنی وبا استفاده از تجهیزات پایشی که در سازمان وجود دارد،مورد بررسی دقیق قرار دهند و گزارش آن را به کمیته اعلام کنند.وی تصریح کرد: همچنین همزمان با فعالیت این کمیته ؛ ما در حال بررسی تعداد شکایات مربوط به کم فروشی اینترنت یاحجم خوری هستیم که به سازمان گزارش شده است ، اما در عین حال از مردم می خواهیم موارد خاصی را که در رابطه با این مسئله، با آن برخورد کرده اند از طریق سامانه 195 گزارش کنند تا در این کمیته و از طریق تیم فنی مورد بررسی قرار گیرد.وی همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به تاکید وزیر ارتباطات مقرر شده است این جلسات به طور مستمر برگزار شود.
شکایت های کاربران از کم‌فروشی اینترنت به سازمان حمایت از مصرف کنندگان نیز رسیده است و آن طور که رئیس سازمان حمایت ازمصرف کنندگان و تولیدکنندگان می گوید: درحال حاضر بررسی موضوع کم‌فروشی اینترنت وهمچنین پایان پیش ازموعد بسته‌های اینترنت اپراتورهای تلفن همراه دردستور کار سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قرار دارد .
محمود نوابی تصریح می کند:به تازگی نیز شکایاتی در زمینه کم‌فروشی اینترنت به سازمان رسیده و در حال بررسی آن ها هستیم.
زهرا سعیدی مبارکه عضوکمیسیون اقتصادی مجلس نیز با انتقاد ازوضعیت نحوه عرضه بسته های اینترنتی از سوی اپراتورها و اعتراض کاربران به کم فروشی اینترنت می گوید : امروز استفاده از اینترنت برای انجام فعالیت های روز مره وانجام کارهای ادارای و بانکی با استفاده از نرم افزارهای تلفن همراه و از طریق اینترنت یک ضرورت به شمار می روداما متاسفانه در این زمینه مشکلاتی وجود دارد. وی ادامه می دهد : یکی از مسائل و شکایاتی که مردم بارها به ما اعلام کرده اند و نارضایتی های گسترده ای از این بابت وجود دارد، اتمام زود هنگام حجم بسته های اینترنتی تلفن همراه است که به دلیل نبود شفافیت لازم در این زمینه، این موضوع ابهامات زیادی را ایجاد کرده و منجر به نارضایتی کاربران شده است . او می گوید : متاسفانه در حال حاضر نحوه محاسبه مصرف بسته های اینترنت شفاف نیست و اپراتورهای تلفن همراه هم پاسخ شفافی به مشتریان نمی دهند و در عین حال، هیچ راهکاری برای حل این مسئله اندیشیده نشده است و به شکایات مردم نیز در مورداتمام زود هنگام حجم بسته های اینترنتی پاسخی داده نمی شود.
وی تسهیل دسترسی مردم به اینترنت را یکی از لازمه های پیشرفت اقتصادی کشور عنوان و تصریح می کند : طبیعی است برای دستیابی به توسعه و پیشرفت باید زیرساخت های ارتباطی تقویت شود، در حالی که در این زمینه با مشکلات زیادی مواجه ایم به طوری که سرعت اینترنت در بسیاری از مناطق پایین است و بخش قابل توجهی از مردم نسبت به وضعیت ارائه خدمات اینترنت و هزینه های بالای اینترنت گلایه دارند، در حالی که تقویت خدمات اینترنت در کشور باعث کاهش هزینه های مردم و دولت می شود.
وی در عین حال می گوید : شرکت های اپراتور تلفن همراه، باید نحوه محاسبه هزینه بسته های اینترنت را شفاف کنند؛البته هزینه های اینترنت نیز باید کاهش یابد.

 

1395/12/03 6
91169 ایسنا-ایستنا-وایمکس نیوز-اقتصاد گردان-قدس شبکه ملی اطلاعات؛ الزامات، اقدامات و بایدها

یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت‌گرفته در سه سال اخیر توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه و تکمیل شبکه ملی اطلاعات در راستای «پایداری و استحکام شبکه، استقلال شبکه، امنیت و حفاظت شبکه و افزایش محتوا و خدمات داخلی بومی و گردش داخلی اطلاعات و ترافیک» است.


به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام مسوولان، با تغییرات انجام‌شده برای ستون فقرات شبکه ملی اطلاعات و نوع فناوری مورد استفاده در آن و همچنین تقویت و افزایش ظرفیت پهنای باند داخلی، پایداری زیرساخت ارتباطی این شبکه با همکاری نزدیک دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان به درجه قابل قبولی ارتقاء یافته‌است.

در این راستا، اجرای تمامی طرح‌های توسعه در همه لایه‌ها با هماهنگی کامل بخش دولتی و خصوصی ذیل طرحی واحد و یکپارچه صورت می‌گیرد. همچنین در راستای حمایت از تولید داخل، تجهیزات ساخته‌شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در این شبکه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

اما از مهمترین ویژگی شبکه ملی اطلاعات و رکن اساسی آن، استقلال شبکه از جنبه کارکردی و محتوایی است که در این راستا اقداماتی چون «اصلاح و ارتقاء سامانه نام دامنه کشور یا نظام آدرس‌دهی اینترنتی کشور»، «انتقال نسخه‌ای از سرورهای مراکز ریشه بین‌المللی نام دامنه‌ها (مراکز تبادل آدرس‌دهی جهانی) به داخل کشور»، «راه‌اندازی مراکز تبادل ترافیک داخلی جهت مسیریابی بهینه ترافیک داخلی»، «اصلاح شبکه و مسیریابی آن» انجام شد.

تا پیش از این، بخش قابل توجهی از درخواست‌های مسیریابی نام دامنه مربوط به محتوای میزبانی شده در داخل از طریق خارج کشور سرویس‌دهی می‌شد و تفکیکی منطقی بین شبکه داخل کشور و شبکه اینترنت در این زمینه وجود نداشت که با اصلاحات صورت گرفته این مشکل برطرف شد.

همچنین با ایجاد مراکز تبادل ترافیک در چهار نقطه کشور و اتصال کلیه اپراتورهای داخلی به آنها، مسیریابی ترافیک داخلی اصلاح گردیده که این امر گامی مثبت در راستای تحقق کارکرد و مدیریت مستقل شبکه ملی اطلاعات تلقی می‌شود.

از آنجا که تمامی ترافیک داخلی و خارجی برای کنترل‌های امنیتی و حتی پالایش به تهران منتقل و بازتوزیع می‌شد، این امر موجب کاهش پایداری شبکه و کیفیت خدمات و در نتیجه ایجاد مانع در توسعه خدمات داخلی شده بود. در حال حاضر، با ایجاد چهار مرکز در چهار نقطه کشور نظام توزیع مراکز کنترل و پالایش محقق و با افزایش قابلیت توسعه این مراکز، امکان توسعه خدمات فضای مجازی کشور با رعایت کلیه الزامات امنیتی فراهم شده است.

ایجاد سامانه تشخیص و مقابله با وبگاه‌های جعلی دامنه‌های معتبر (Fishing)، راه‌اندازی مرکز هماهنگی برای مقابله با حملات اینترنتی علیه شبکه‌ها و وبگاه‌های داخلی (DDOS) و همچنین اقداماتی نظیر «پیاده‌سازی سامانه و اجرای احراز هویت کاربران خدمات ارتباطی کشور»، «تکمیل و راه‌اندازی شبکه ملی آگاه‌رسانی، پشتیبانی و امداد امنیت فضای تبادل اطلاعات (شبکه گسترده آپا و ۳۱ مرکز)»، «راه‌اندازی چهار سامانه ملی رصد تهدیدات در شبکه ملی اطلاعات شامل سامانه‌های کشب شبکه‌های بات، کشف بدافزارهای فعال، کشف نشانه‌های اینترنتی آلوده به بدافزار و کشف نشانی‌های اینترنتی آسیب‌پذیر» در این راستا انجام شده است.

به منظور افزایش قابل توجه سهم صفحات وب فارسی و داخل از کل صفحات وب دنیا علاوه بر راه‌اندازی مراکز تبادل ترافیک داخلی، راه‌اندازی شبکه توزیع محتوا (CDN) نیز انجام شد.

مهم‌ترین اقدامات برای پیاده‌سازی شبکه ملی اطلاعات

تهیه مصوبه الزامات شبکه ملی اطلاعات از شورای عالی فضای مجازی، تبیین فنی الزامات شبکه ملی اطلاعات و برنامه اقدام کلان شبکه ملی اطلاعات، تعیین اهداف و شاخص‌های کمی توسعه زیرساخت‌های شبکه ارتباطات کشور تا پایان چشم‌انداز بیست‌ ساله، تعیین شاخص‌های کیفی طراحی توسعه شبکه ملی اطلاعات، طراحی برنامه تحول پهن‌باند، تدوین برنامه توسعه شبکه ملی اطلاعات، تدوین پیوست‌های فرهنگی، امنیتی، اقتصادی، زیست محیطی و مقرراتی شبکه ملی اطلاعات، افزایش نسبت ترافیک اینترنت داخل به خارج از ۱۵ درصد به ۴۵ درصد از ابتدای دولت یازدهم تاکنون از اقدامات پیاده‌سازی شبکه ملی اطلاعات است.

حمایت در راه‌اندازی دو جست‌وجوگر بومی با روند روبه رشد از کسب سهم بازار، راه‌اندازی و بهره‌برداری از مراکز داده منطقه‌ای و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز دولت الکترونیکی در سطح ملی و منطقه‌ای، راه‌اندازی خدمات ابری زیرساختی (LaaS)، حمایت از کسب‌وکارهای نوپا، طراحی و راه‌اندازی سوئیچ تعاملات بین دستگاهی و اتصال نزدیک به ۱۲۰ دستگاه اصلی کشور، گذار عملیاتی شرکت ارتباطات زیرساخت و تعدادی از اپراتورهای ثابت و همراه کشور به IPv۶ و افزایش فضای آدرس‌دهی شبکه و راه‌اندازی مراکز NIX در چهار مرکز تهران، تبریز، شیراز و مشهد از دیگر اقدامات پیاده‌سازی شبکه ملی اطلاعات است که توسط سازمان‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است.

مهم‌ترین مزایا

ایجاد زیرساخت‌ لازم جهت پیاده‌سازی شبکه ملی اطلاعات، بومی‌سازی دسترسی به اطلاعات، جلوگیری از خروج سرمایه‌ها و گردش منابع در داخل، کاهش هزینه سرویس‌های اینترنتی، امکان مدیریت بر ترافیک میان اپراتورها، اتصال مستقیم اپراتورها به یکدیگر و افزایش کیفیت و سرعت دسترسی بین آنها، ایجاد یک نقطه مشترک در راستای ایجاد شبکه ملی اطلاعات و اشتراک‌گذاری بانک‌های اطلاعاتی دستگاه‌ها، ایجاد بستر مناسب و امن برای شبکه توزیع محتوای داخلی و خارجی، امکان ارائه سرویس‌هایی نظیر آموزش مجازی، تلفن اینترنتی، فراهم کردن امکان ارائه محتوای داخلی و مدیریت هرچه بهتر توزیع محتوا و کاهش تقاضا جهت سرویس اینترنت و استفاده بهینه از پهنای باند بین‌الملل از جمله مهم‌ترین مزایای ایجاد مرکز تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات است.

اقدامات سازمان فناوری اطلاعات

پیوست مجموعه‌ای است از دستورالعمل‌ها، روش‌ها و ابزارهایی که به صورت نظام‌مند در مورد اثرات بالقوه و گاهی ناخواسته یک سیاست، طرح، برنامه یا پروژه بر حوزه‌ای خاص و گسترش آنها در جامعه قضاوت می‌کند. با ارائه‌ی راهکارهای عملی برای تقویت آثار مثبت و حذف و کاهش پیامدهای مخرب، راهنمای مجریان طرح‌ها در رعایت راهبردها، اعمال الزامات و استانداردهای مربوط و راهکارها در برنامه‌ها و اقدامات عملی در اجرای آن فعالیت خواهد بود.

سازمان فناوری اطلاعات با همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی، حقوقی و مقررات، اقتصادی، ارتقای کسب‌وکار و اشتغال، ارتقای آموزش عمومی و ترویج کاربری، ارتقای کسب‌وکار و اشتغال، ارتقای آموزش عمومی و ترویج کاربری، ‌زیست محیطی، ظرفیت‌ها و خدمات قابل عرضه و فناوری، تحقیق و تولید داخل مورد نیاز شبکه ملی اطلاعات را تدوین کرده است.


اقدامات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

حوزه‌های مسوولیت رگولاتوری در شبکه ملی اطلاعات در پنج بخش تعامل مدیریت شده با سایر شبکه‌ها، امکان عرضه انواع محتوا و خدمات ارتباطی با تضمین کیفیت، دسترسی پهن‌باند دارای پوشش سراسری برای آحاد مردم با قابلیت تحرک، تعرفه رقابتی و مراکز داده و میزبانی داخلی دسته‌بندی شده که بر اساس هماهنگی صورت‌گرفته، اقدام لازم انجام شده است.

تعامل مدیریت شده با سایر شبکه‌ها به این نحو است که سازمان رگولاتوری ترغیب peering و ایجاد IXP‌ها در قالب مصوبه ۲۱۴ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مناسب‌سازی تعرفه انتقال برای اقتصادی شدن IXP و افزایش نسبت ترافیک داخل به خارج با اصلاح تعرفه دسترسی کاربران بر مبنای آن را در قالب مصوبه ۲۳۷ پیگیری و عملیاتی کرده است.

همچنین در زمینه امکان عرضه انواع محتوا و خدمات ارتباطی با تضمین کیفیت، سازمان تنظیم مقررات تدوین SLA در تمام سطوح و استفاده از فناوری جدید، پایش SLA و انتشار نتایج آن و مقررات ایجاد شبکه توزیع محتوا یا CDN را در دستور کار قرار دارد.

دسترسی TD-LTE، بی‌سیم، دسترسی موبایل نسل ۳ و ۴، پوشش مناطق غیراقتصادی با طرح خدمات الزامی عمومی (USO)، منطقی کردن تعرفه‌ها با سطوح درآمد مردم نیز با هدف دسترسی پهن‌باند با ویژگی پوشش سراسری برای آحاد مردم با قابلیت تحرک در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دنبال شده است.

در راستای افزایش رقابت در بخشهای مختلف تلاش شده است زمینه برای ورود بازیگران و فعالان جدید فراهم شود. در حال حاضر شرکت ارتباطات، زیرساخت، شرکت مخابرات ایران، اپراتور ایرانیان‌نت و اپراتورهای FCP در بخش انتقال، دسترسی فیبرنوری و دسترسی با سیم، فضای فعالیت را دارند.

اما در بخش دسترسی بی‌سیم، به اپراتور عمده‌فروش LTE مجوز اعطا شده و تکنولوژی وایمکس به TD-LTE تغییر یافته است. همچنین اجرای رومینگ ملی و فراهم کردن زمینه‌ی اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه (MNP) و ورود اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO) و اعطای پروانه Servco از جمله اقداماتی است که در جهت توسعه رقابت از سوی رگولاتوری عملیاتی شده است که البته در این بخش تدوین مقررات مربوط به SMP، مدیریت و تخصیص بهینه منابع محدود مثل فرکانس و Numbering و مقررات اتصال متقابل را هم باید به اقدامات رگولاتوری افزود.

نظام تعرفه یکی‌دیگر از موضوعات مهم در چرخه مسوولیت‌های رگولاتوری در شبکه ملی اطلاعات است که در بخش تعرفه‌های زیرساخت شامل کاهش سهم بین‌الملل در سبد درآمدی زیرساخت، تعرفه‌گذاری برای امکانات پایه، تعرفه‌گذاری عمده‌فروشی، اصلاح تعرفه‌های انتقال در لایه ۲ و ۳ استانی و بین استانی، آزادسازی تعرفه خدمات و به خصوص خدمات ارزش افزوده، اشتراک زیرساخت‌ها و کاهش تعرفه به CDN و IXP انجام شده است.

در زمینه اقتصادی کردن سرمایه‌گذاری مراکز داده نیز، راه‌اندازی خدمات محتوایی به خصوص ویدئو، ساماندهی شبکه‌های اجتماعی و OTT ‌های داخلی و خارجی و همچنین تعرفه‌های ترجیحی برای اتصال مراکز داده داخلی در دست اقدام است.

اقدامات شرکت ارتباطات زیرساخت

شرکت ارتباطات زیرساخت علاوه بر توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور و توسعه شاخص‌های ارتباطی در قالب اجرای پروژه‌های مختلفی همچون پروژه‌های تلاش، اوج، فجر، هما و ... نقش ویژه و محوری نیز در راه‌اندازی فاز اول پروژه شبکه ملی اطلاعات به عنوان بزرگ‌ترین دستاورد دولت یازدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایفا کرده است.

در واقع مراکز تبادل ترافیک داده ملی، قلب شبکه ملی اطلاعات به‌شمار می‌رود و راه‌اندازی چهار مرکز در شهرهای تهران، تبریز، شیراز، قم و مشهد برعهده شرکت ارتباطات زیرساخت قرار داشت و بنابه ظرفیت و میزان ترافیک مورد نیاز کشور برنامه‌ریزی شده و در صورت لزوم مراکز بعدی نیز راه‌اندازی می‌شود.

مراکز تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات نقاطی کانونی در شبکه‌های مبتنی بر IP است که فاصله بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان محتوا را به حداقل کاهش می‌دهد. تاکنون برای آنکه تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان محتوا بتوانند به یکدیگر متصل شوند، اتصال دو به دوی آنها به یکدیگر ضروری بوده است، لیکن با افزایش تعداد ذی‌نفعان، این روش علاوه بر پیچیدگی فراوان، باعث اتلاف منابع ارتباطی و افزایش هزینه می‌شود.

در مراکز تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات همه فعالان حوزه تولید و توزیع محتوا در یک منطقه به یک مرکز وصل شده و ارتباط میان آنان از طریق این مراکز به صورت یک الگوی ستاره‌ای برقرار می‌شود.

بدین ترتیب هر اپراتور یا تولیدکننده با این مراکز در ارتباط است و از طریق این مرکز اطلاعات سایر فعالان حوزه را دریافت می‌کند. با ایجاد این مراکز، گردش ترافیک دیتا در شبکه داخلی محدود شده و نه تنها ظرفیت قابل توجهی از شبکه ملی زیرساخت آزاد می‌شود بلکه باعث جلوگیری از خروج ترافیک دیتای کشور از درگاه‌های بین‌المللی می‌شود که به نوبه خود افزایش ضریب ایمنی و کیفیت سرویس‌های ارتباطی را به همراه خواهد داشت.

با راه‌اندازی مراکز تبادل داده شبکه ملی اطلاعات توسط شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان هسته اصلی این شبکه، تعرفه دسترسی به پهنای باند به عنوان یک شاخص اصلی موجب تمایز تفکیک ترافیک داخلی از ترافیک بین‌المللی در شبکه ملی اطلاعات می‌شود و این کاهش در هزینه‌ها، دسترسی‌های ملی را برای مردم کم‌هزینه‌تر می‌کند و با راه‌اندازی این مراکز تعرفه سرویس‌های داخلی به میزان یک سوم سرویس‌های بین‌المللی محاسبه می‌شود.

از طرف دیگر با دسترسی به شبکه ملی اطلاعات، سرعت و کیفیت دسترسی به اینترنت نیز افزایش می‌یابد. موضوع کیفیت در ارائه خدمات شبکه ملی اطلاعات یک شاخص اصلی است و در این مورد شرکت ارتباطات زیرساخت برای آینده نیز برنامه‌هایی دارد.

 

1395/12/03 5
91157 ایسنا-ایستنا جدیدترین آمار رومینگ بین‌الملل اپراتورهای موبایل

وزارت ارتباطات تازه‌ترین آمار رومینگ اپراتورهای تلفن همراه با کشورها و اپراتورهای خارجی را اعلام کرده است.


به گزارش ایسنا، طبق آمارهای ارائه شده تا پایان آذرماه سال جاری اپراتور اول ارتباطی یا همان شرکت همراه اول در حوزه سیم‌کارت‌های دائمی خود با ۳۰۶ اپراتور خارجی که متعلق به ۱۱۰ کشور هستند، قرارداد رومینگ امضا کرده‌است، همچنین همراه اول در حوزه سیم‌کارت‌های دائمی با ۸۶ اپراتور از ۵۳ کشور دنیا عقد قرارداد رومینگ پرداخته است.

اپراتور دوم یا ایرانسل در سه حوزه سیم‌کارت‌های دائمی، اعتباری و دیتا با کشورهای مختلف قرارداد رومینگ امضا کرده است بدین ترتیب در حوزه سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل با ۱۶۴ کشور و ۴۲۴ اپراتور قرارداد امضا کرده است.

همچنین امکان رومینگ مشترکان اعتباری اپراتور دوم در ۸۱ کشور و با ۱۳۹ اپراتور برقرار است. در حوزه رومینگ دیتا نیز ایرانسل با ۳۲۴ اپراتور از ۱۲۷ کشور قرارداد رومینگ دارد.

اپراتور سوم یا رایتل نیز طی مدتی که از فعالیت‌هایش می‌گذرد در حوزه کارت‌های دائمی با ۲۱۳ اپراتور از ۱۳۷ کشور رومینگ بین‌الملل برقرار کرده و در بخش سیم‌کارت‌های اعتباری نیز وضعیتی مشابه داشته و با ۲۱۳ اپراتور از ۱۳۷ کشور جهان قرارداد رومینگ به امضا رسانده است.

 

1395/12/03 8
91151 سیتنا-ایستنا واعظی در جلسه هماهنگی فاز سوم شبکه ملی اطلاعات: اپراتورهای تلفن همراه فضای سالم رقابتی برای تولیدکنندگان محتوا ایجاد کنند/ رفتار اپراتورهای تلفن همراه با مردم کاملا شفاف و صادقانه باشد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه هماهنگی فاز سوم شبکه ملی اطلاعات، از اپراتورهای تلفن همراه خواست در ارایه سرویس به تولیدکنندگان محتوا به دنبال ایجاد انحصار نباشند و با مردم رفتار صادقانه ای داشته باشند.

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی، با اعلام رونمایی فاز سوم شبکه ملی اطلاعات در نیمه نخست سال آینده، گفت: فاز سوم با رویکرد رونق کسب و کارهای الکترونیکی اجرایی می شود که امید می رود در نیمه نخست سال 96 رونمایی می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر حفظ فضای رقابتی از سوی اپراتورهای تلفن همراه، اظهار کرد: اپراتورها فضای رقابتی سالمی برای تولیدکنندگان محتوا ایجاد کنند و به دنبال ایجاد انحصار در ارایه سرویس به تولیدکنندگان محتوا نباشند.
 
وی با اشاره به ضرورت برخورد شفاف اپراتورهای تلفن همراه افزود: رفتار اپراتورهای تلفن همراه با مردم باید کاملا شفاف و صادقانه باشد و آنچه که در تبلیغات خود اعلام می کنند، دقیقا همان را به مردم ارایه و محاسبه کنند.
 
دکتر واعظی با اظهار رضایت از بهره برداری از فاز نخست و دوم شبکه ملی اطلاعات، تصریح کرد: خوشبختانه شبکه ملی اطلاعات روی ریل افتاده است و به درستی درحال ارایه خدمات است.

1395/12/02 11
91145 طوفان نیوز-فارس-ایرنا-کانال اخبار تهران-ایران اکونومیست-ایسکا نیوز- کیهان ۴ مرکز مخابراتی توسعه می یابد

عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابل در مراکز مخابرات شهید قدوسی، شهید باهنر اسلامشهر، شهید محسنیان و یوسف آباد قوام از تاریخ سوم اسفندماه آغاز می شود.

به گزارش طوفان نیوز از  روابط عمومی مخابرات منطقه تهران، با اجرای عملیات مذکور ارتباط تلفنی مشترکین در مرکز مخابرات شهید قدوسی با پیش شماره های ۲۲۲۲، ۲۲۲۵ الی ۲۲۲۷، ۲۲۹۰ الی ۲۲۹۲، ۲۶۴۰ الی ۲۶۴۲ در محدوده خیابان های میرداماد، نفت جنوبی، تابان شرقی و در مرکز مخابرات شهید باهنر اسلامشهر با پیش شماره های ۵۶۴۶ الی ۵۶۴۹ در محدوده این مرکز به مدت ۷۲ ساعت با اختلال همراه است.

براساس همین گزارش با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی و دیتای مشترکین در مراکز مخابرات شهید محسنیان و یوسف آباد قوام از ساعت ۲ بامداد به مدت ۴ ساعت دچار اختلال می شود.

1395/12/02 9
91144 آی تی آنالیز- فناوران اطلاعات قیمت اینترنت 5 برابر می‌شود

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قیمت اینترنت در بودجه 1396، 5 برابر خواهد شد.
به گزارش ایسنا، نادر قاضی‌پور در جلسه امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه 96 گفت: تاکنون 216 میلیارد دلار مجوز تامین مالی خارجی صادر شده که 16 میلیارد دلار آن استفاده شده با این کار دولت و رئیس جمهور آینده بدهکار خارجی ها می‌شوند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس خطاب به دولت متذکر شد: اگر پول دارید خرج کنید و اگر ندارید خرج نکنید خرج نکردن راحت‌تر از خرج کردن است.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه بودجه 96 هیچ ارتباطی با قانون برنامه ششم توسعه ندارد، گفت: در بودجه 96 برنامه تحصیلی رایگان، پرداخت معوقات بازنشستگان، مسکن کارگران و مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی و وضعیت اقتصادی صنایع کوچک پیش بینی نشده است. همچنین بودجه آموزش و پرورش و مطالبات هزاران معلم و فرهنگی از دولت در این لایحه پیش بینی نشده است.
قاضی پور ادامه داد: آیا انتشار 45 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت کافی نبود که باز در فکر انتشار اوراق مشارکت جدید در سال آینده هستید؟ بودجه کشور از حیث منابع و مصارف متوازن نیست. اقتصاد کشور با رکود یخ بسته است و مالیات ها به شکل وحشتناکی افزایش یافته این مساله به مفهوم تعطیل شدن بیشتر واحدهای صنفی، افزایش نرخ اشتغال و گسترش فقر و فحشاست. همچنین وابستگی به درآمدهای نفتی در این بودجه به طرق مختلف افزایش یافته است.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نرخ ارز از 2 هزار و 700 تومان به 3 هزار و 300 تومان افزایش یافته است که به احتمال زیاد این عدد در نیمه دوم سال آینده به 3 هزار و 600 تومان افزایش یابد.
قاضی پور با اشاره به درآمدهای ناشی از هدفمند سازای یارانه ها مدعی شد: درآمد یارانه ها در سال آینده 97 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است ولی مشخص نیست 48 هزار میلیارد تومان این مبلغ کجا هزینه خواهد شد آیا در انتخابات اینده صرف می شود؟ ما باید بدانیم پول مردم کجاست؟

1395/12/02 26
91143 سیتنا- اقتصاد تهران-جامع نیوز-اخبار ایران-کانال آخرین خبر-کانال اخبار تهران-ایران اکونومیست-شبکه- فناوران اطلاعات-آفتاب یزد-وطن امروز-تجارت واگذاری سرویس اینترنت پرسرعت ۵۰ مگابیتی توسط مخابرات تهران (+جداول و هزینه ها)

سرویس اینترنت پرسرعت بر بستر VDSL با حداکثر سرعت ۵۰ مگابیت توسط مخابرات منطقه تهران به متقاضیان واگذار می شود.

به گزارش سیتنا، کامران کاظمی معاون تجاری منطقه تهران ضمن اعلام این مطلب که در سرویس VDSL یک خط تلفن ثابت به متقاضیان اختصاص می یابد گفت: حداقل سرعت در این سرویس ۱۶ مگابیت و حداکثر سرعت ۵۰ مگابیت است.

وی افزود: سرویس اینترنت پر سرعت بر بستر VDSL در قالب چهار بسته مروارید، فیروزه، زمرد و الماس به متقاضیان عرضه می شود.

کاظمی مزایای سرویس اینترنت بر بستر VDSL را استفاده از بستر سیم های مسی مشترک بدون نیاز به تعویض یا سیم کشی مجدد، ارائه خدمات ارزش افزوده شامل خطوط تلفن SIP( تلفن بر بستر اینترنت)، ویدئو کنفرانس، IPTV و ارائه سرویس از کافوهای نوری نزدیک به مشترک که باعث افزایش کیفیت سرویس وسرعت می شود اعلام کرد.

معاون تجاری مخابرات منطقه تهران خاطر نشان کرد: متقاضیان برای اطلاع از مناطق تحت پوشش می توانند با شماره ۲۰۲۰ تماس گرفته و یا به سایت مخابرات منطقه تهران به نشانی WWW.TCT.IR مراجعه نمایند.

کاظمی مشخصات ارائه VDSL را در بسته های مختلف به شرح جداول زیر اعلام کرد:

۱-  سرویس مروارید:

بسته

کف سرعت(مگابیت)

سقف سرعت(مگابیت)

ترافیک دوره(گیگابایت)

تعرفه ماهیانه (ریال)

خط تلفن ثابت

‏-

۲

Upto۱۶M

۵

۱۲۰.۰۰۰

دارد

مروارید ۱

۱۶

Upto۵۰M

۵۰

۶۰۰.۰۰۰

دارد

مروارید۲

۱۶

Upto۵۰M

۱۰۰

۱.۱۰۰.۰۰۰

دارد

-  هزینه اتصال هر  خط تلفن (از جمله تلفن ثابت ارائه شده در بسته­ فوق) مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال می باشد و مکالمات داخل استان خط تلفن ثابت ارائه شده با سرویس رایگان می باشد.

-  قرارداد یک ساله می باشد.

- هزینه هر گیگ اضافی۱۲.۰۰۰ ریال می باشد.

۲-  سرویس فیروزه:

بسته

کف سرعت(مگابیت)

سقف سرعت(مگابیت)

ترافیک دوره(گیگابایت)

تعرفه ماهیانه (ریال)

پیش پرداخت اولیه قرارداد دو ساله (ریال)

خط تلفن ثابت

فیروزه ۱

۱۶

Upto۵۰M

۳۰

۱۵۰.۰۰۰

۶.۰۰۰.۰۰۰

دارد

-  هزینه اتصال هر  خط تلفن (از جمله تلفن ثابت ارائه شده در بسته­ فوق) مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال می باشد و مکالمات داخل استان خط تلفن ثابت ارائه شده با سرویس رایگان می باشد.

-  قرارداد دو ساله می باشد.

- هزینه هر گیگ اضافی۱۲.۰۰۰ ریال می باشد.

- در صورت انصراف مشترک قبل از پایان قرارداد پس از کسر تخفیفات منظور شده بابت تلفن ثابت ارائه شده در این سرویس، مابقی مبلغ متناسب با زمان قرارداد به مشترک عودت داده می شود و یا از مشترک اخذ می گردد.

-  نکته: مشترک می تواند کل مبلغ پیش پرداخت سرویس را بصورت یکجا پرداخت نماید و یا این مبلغ را مطابق با جدول ذیل، به صورت ۲،۰۰۰،۰۰۰ریال نقد و الباقی طی ۴ قسط ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریالی از طریق  ۴ دوره صورتحساب پرداخت نماید.

کل هزینه اولیه

پیش پرداخت سرویس

قسط اول(اولین صورتحساب)

قسط دوم(دومین صورتحساب)

قسط سوم(سومین صورتحساب)

قسط چهارم (چهارمین صورتحساب)

۶.۰۰۰.۰۰۰

۲.۰۰۰.۰۰۰

۱.۰۰۰.۰۰۰

۱.۰۰۰.۰۰۰

۱.۰۰۰.۰۰۰

۱.۰۰۰.۰۰۰

۳-  سرویس زمرد:

بسته

کف سرعت(مگابیت)

سقف سرعت(مگابیت)

ترافیک دوره(گیگابایت)

مبلغ سرویس(ریال)

یک خط تلفن

‏-

۲

Upto۱۶M

۵۰

۹۰۰.۰۰۰

دارد

زمرد۱

۱۶

Upto۵۰M

۲۰۰

۳.۰۰۰.۰۰۰

دارد

زمرد۲

۱۶

Upto۵۰M

۵۰۰

۶.۵۰۰.۰۰۰

دارد

- هزینه اتصال هر خط تلفن ( از جمله تلفن ثابت ارائه شده در بسته فوق) مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال می باشد.

- مدت قرارداد شش ماه پس از آخرین خرید اعتبار یا اتمام اعتبار می باشد و حداکثر زمان اعتبار ترافیک اولیه شش ماه است.

۴-  سرویس الماس :

بسته

کف سرعت(مگابیت)

سقف سرعت(مگابیت)

ترافیک دوره(گیگابایت)

مبلغ سرویس(ریال)

یک خط تلفن

الماس۱

۱۶

Upto۱۰۰M

۱۰۰

    ۱.۱۰۰.۰۰۰ (تعرفه ماهیانه)

دارد

الماس۲

۱۶

Upto۱۰۰M

۵۰۰

۰۰۰‏/۸۰۰‏/۴

دارد

الماس ۳

۱۶

Upto۱۰۰M

۱۰۰۰

۹.۲۰۰.۰۰۰

دارد

- حق اتصال هر خط تلفن جدید ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال می باشد.

-  قرارداد یکساله می باشد.

-  سرویس الماس ۱ به صورت پس پرداخت و سرویسهای الماس ۲ و ۳ به صورت پیش پرداخت می باشند.

بسته های تخفیفی حجم اضافه برای تمامی سرویسها :

ترافیک (گیگابایت)

تعرفه ( ریال )

مدت اعتبار از زمان فعالسازی

۵۰

۷۵۰.۰۰۰

۲ ماه

۱۰۰

۱.۲۵۰.۰۰۰

۴ ماه

۲۵۰

۲.۷۵۰.۰۰۰

۶ ماه

۵۰۰

۴.۶۰۰.۰۰۰

۱۲ ماه

1395/12/02 19
91142 ایران اکونوممیست- آریا- طوفان نیوز مدیران منطقه 2 مخابرات تهران به مشکلات تلفنی شهروندان پاسخ می دهند
مدیران و معاونین منطقه 2 مخابرات تهران روز سه شنبه 3 اسفند ماه به سوالات شهروندان در زمینه تلفن ثابت، اینترنت پر سرعت ( ADSL) و سایر خدمات مخابرات منطقه تهران پاسخگو می دهند.
به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه تهران؛ تمامی شهروندان ساکن در منطقه 2 مخابرات تهران(کسانی که پیش شماره آنها با شماره 2 شروع می شود) می توانند روز سه شنبه 3 اسفند از ساعت 30‏/8 الی 12 جهت دریافت پاسخ سوالات خود با واحد ارتباط مردمی مخابرات منطقه تهران با شماره تلفن 2090 تماس حاصل نمایند.
1395/12/02 8
91139 آی تی آنالیز- آریا- فناوران اطلاعات ارتباط همه سیم‌کارت‌های بی‌هویت قطع شد

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی گفت: همه سیم کارت های تلفن همراه که فاقد هویت بودند و یا نقص هویت داشتند به صورت دو طرفه قطع ارتباط شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حسین فلاح جوشقانی بیان کرد: برنامه ساماندهی سیم کارت های تلفن همراه از شهریور امسال آغاز شد و در این ماه حدود 30 میلیون سیم کارت فاقد هویت و یا دارای هویت نقص بودند.
وی گفت: این تعداد سیم کارت تا اوایل آذر امسال به شش میلیون و دویست و هشتاد هزار رسید و با مصوبه شورای عالی فضای مجازی توجه به این موضوع شتاب بیشتری به خود گرفت.
معاون سازمان تنظیم مقررات درباره تعداد سیم کارت های فاقد هویت در اپراتورهای مختلف افزود: حدود سه میلیون و صد هزارسیم کارت مربوط به ایرانسل، حدود سه میلیون و صد و چهل هزار سیم کارت مربوط به همراه اول، حدود 40 هزار عدد آن مربوط به تالیا و بقیه مربوط به رایتل بوده است.
 فلاح با بیان اینکه از اول دی اطلاع رسانی به مردم نیز به صورت گسترده تر صورت گرفت تصریح کرد: از اوایل دی حدود سه میلیون و دویست هزار مشترک به مراکز قانونی مراجعه و مدارک خود را تکمیل کردند و حدود سه میلیون سیم کارت دیگر ابتدا یکطرفه و بتدریج دو طرفه قطع شدند و در این مرحله تنها حدود دویست هزار سیم کارت تنها قطع دوطرفه نشده اند که امروز یا فردا قطع خواهند شد.
معاون سازمان تنظیم مقررات تاکید کرد: هم اکنون می توان گفت سیمکارت بدون هویت فعالی نداریم و ساماندهی انجام شده است.
وی گفت: افرادی که سیم کارت آنها قطع دوطرفه شده است می توانند با مراجعه به مراکز خدماتی مدارک خود را کامل و سیم کارت های خود را فعال کنند.
فلاح درباره سلب مالکیت دارندگان این نوع سیم کارت ها نیز افزود: هنوز درباره سلب مالکیت سیم کارت های قطع شده تصمیمی گرفته نشده است و مالکان این نوع سیم کارت ها می توانند با حضور در مراکز قانونی و با در دست داشتن مدارک لازم به وصل مجدد آنها اقدام کنند.
 وی گفت: براساس دستورالعمل اعلام شده برای ثبت سیم کارت ، شخص متقاضی باید به همراه مدارک لازم در مراکز خدماتی حضور داشته باشد و تنها ارائه مدارک کافی نیست.
معاون سازمان تنظیم مقررات با اشاره به بروز برخی تخلفات در دفاتر خدماتی در سال های قبل اضافه کرد: متاسفانه برخی سیم کارت ها به نام عده ای بدون اینکه آنها اطلاع داشته باشند ثبت و فعال شده بود و برخی افراد با استفاده از همین سیم کارت ها کلاهبرداری کرده بودند.
 فلاح تاکید کرد: مردم حتما با مراجعه به سایت Mobilecount.cra.ir و یا ارسال شماره ملی به شماره 3000504901 از وضعیت سیم کارت ها و تعداد آنها آگاه شوند.
وی درباره تعیین تکلیف سیم کارت های قطع شده گفت:جلساتی با اپراتورهای تلفن همراه خواهیم گذاشت اما هنوز تصمیمی مبنی بر زمانبندی مشخصی برای سلب امتیاز این نوع سیم کارت ها گرفته نشده است اما شاید نیاز به تدوین مقررات جدید باشد.

1395/12/02 7
91138 عصر ایران- پول نیوز مخابرات مناطق کشور، سهم عمده ای در تحقق اهداف شرکت مخابرات ایران دارند
عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: مخابرات مناطق کشور، بازوی مهم اجرایی پروژه های این شرکت در کشور هستند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس تراکمه، عضو هیات مدیره شرکت ضمن بیان این مطلب افزود: با تلاش مدیران و کارکنان مخابرات مناطق کشور، بر اساس برنامه های تدوین شده، تاکنون فعالیت های پروژه های توسعه ای به خوبی انجام و امیدواریم تا پایان سال کل برنامه آنها تحقق یابد.

وی برنامه تحول ره نگاشت شرکت مخابرات ایران را محور اصلی فعالیت های توسعه ای شرکت دانست و خاطرنشان کرد: تمام فعالیت ها و پروژه های جاری بر اساس این برنامه تعریف و با رویکری نگاه ویژه به مشتری در حال انجام است.

مهندس تراکمه که در نشست هم اندیشی ارتقای زیرسا خت های مخابراتی سخن می گفت، انجام پروژه های جدید شرکت مخابرات ایران را استوار بر دانش روز فناوری خواند و اظهار داشت: بهره گیری از دانش روز IT ، دستاوردهای مهمی را برای شرکت و مشتریان به همراه خواهد داشت.
1395/12/02 11
91120 آی تی آنالیز-ایران درخواست افزایش تعرفه اینترنت در بودجه 96

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بالابودن قیمت اینترنت درکشور گفت:افزایش تعرفه اینترنت در بودجه به کُندشدن سرعت توسعه درکشور منتهی می شود.
سیدفرید موسوی درگفت وگو با خانه ملت باتاکید بر لزوم تسهیل در دسترسی مردم به اینترنت گفت:در یکی از بندهای الحاقی لایحه بودجه سال96 مصوب درکمیسیون تلفیق بودجه،به ازای فروش هر مگابیت اینترنت مبلغ 10 ریال از شرکت های فروشنده اخذ و به وزارت بهداشت ارائه می شود.

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات،اسلامشهروپردیس درمجلس شورای اسلامی ادامه داد:در لایحه بودجه مصوب درکمیسیون تلفیق مقرر شده است؛میزان پول اخذ شده از افزایش هزینه اینترنت که به حساب وزارت بهداشت واریز می شود برای اجرای طرح پزشک خانواده در روستاها و شهرهای با 5هزار نفر جمعیت و همچنین پرداخت هزینه هایی بیماران صعب العلاج صرف شود.

موسوی گفت:پرداخت هزینه های بیماران صعب العلاج و خرید تجهیزات برای مراکزدرمانی اقدام مثبتی است؛امانبایدمنابع آن ازمحل افزایش قیمت اینترنت حاصل شود.

این نماینده مردم درمجلس دهم ادامه داد:افزایش قیمت اینترنت در شرایطی که سرعت اینترنت درکشور درمقایسه با سایرکشورها پایین است،غیرمنطقی است.

موسوی گفت:افزایش تعرفه اینترنت دربودجه به کُندشدن سرعت توسعه کشور منتهی می شود.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،یادآورشد:افزایش قیمت اینترنت توسعه بسیاری ازبخش های کشور مانند بخش های پژوهشی را با مشکل روبرو می کند؛بنابراین بنده و برخی همکاران پیشنهاد حذف این بند الحاقی را در زمان بررسی بودجه ارائه خواهم داد.

1395/12/02 10

چهارشنبه ٠٤ اسفند ١٣٩٥ |

جستجو در وب
آمار
بازديدکنندگان امروز : 247
کل بازديدکنندگان : 3290258
بازديدکنندگان آنلاين : 5
زمان بارگزاري صفحه : 1.30
پیشخوان

پیشخوان