.
شماره منبع تيتر تاريخ نمایش
91792 ایسنا وزیر ارتباطات عنوان کرد ایجاد ۷۲۰ هزار شغل در کشور در سال گذشته

وزیر ارتباطات گفت: در سال ۹۵، ۷۲۰ هزار شغل ایجاد کردیم و این کار بزرگی بود که با تکیه بر شعار رهبری باید امسال برای ایجاد یک میلیون شغل در کشور هدفگذاری کنیم.


به گزارش ایسنا، محمود واعظی، روز شنبه (۵ فروردین) در اولین جلسه شورای اداری شهرستان سنندج، اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید، شکوفایی، رفاه و آبادانی استان‌های مرزی همواره مورد توجه بوده است چون معتقد هستیم استان‌های مرزی باید آینه ایران باشند.

وی افزود: به دلیل محدودیت، نتوانستیم به آنچه برای استان برنامه ریزی کرده بودیم، دست پیدا کنیم و همه را محقق کنیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به محدودیت‌های دولت از آغاز بکار، عنوان کرد: اولین محدودیت دولت این بود که پول نداشت، دوم تحریم‌ها که دست دولت را بسته بود و مذاکرات برجام نیز که ۳۰ ماه طول کشید.

وی ادامه داد: پس از برداشته شدن تحریم‌ها موتور توسعه دولت بیشتر روشن شد و تحرکات بیشتر شد و آمارها هم گویای این مطلب است.

واعظی اعلام کرد: اگر در ابتدای دولت با تورم ۴۰ درصد مواجه بودیم امروز افتخار دولت این است که تورم یک رقمی شده است.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال در آغاز دولت و تغییرات آن تاکنون، بیان کرد: سال ۹۵، ۷۲۰ هزار شغل در کشور ایجاد کردیم گرچه دولت از این آمار راضی نیست و برای معیشت و اشتغال مردم همچنان تلاش می‌کند.

وزیر ارتباطات اشتغال را دغدغه اصلی دولت دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی تنها راهکار رفع بیماری اقتصادی کشور است و مشکل اقتصادی کشور ربطی به این دولت و دولت قبل ندارد و از زمانی که نفت وارد اقتصاد کشور شد و اقتصاد کشور به آن متکی شد، این بیماری به وجود آمد.

وی عنوان کرد: امروز خوشحالیم اعلام کنیم که سال ۹۵ را با تراز مثبت پشت سر گذاشتیم به این معنا که صادرات غیر نفتی از واردات کل کشور پیشی گرفت و این یک توفیق است برای کل کشور و ما با این رویکرد می‌توانیم کشور را بسازیم.

واعظی با اشاره به اینکه دولت روحانی از ابتدای کار با همه محدودیت‌ها، تصمیم گرفت دولت توسعه باشد و برای توسعه و آبادانی کشور کار کند، بیان کرد: برای تحقق این مهم، اعتماد مردم را جلب کردیم تا مردم بدانند دولت خادم مردم است و یک ثبات اقتصادی در کشور بوجود آوردیم و همچنین برای بخش خصوصی احترام قائل شدیم.

وی ادامه داد: دولت کارش تصدی گری و رقیب بودن با بخش خصوصی نیست، بلکه وظیفه سیاستگذاری، هدایت و نظارت و حمایت را بر عهده دارد و ما به این سمت حرکت می‌کنیم.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در دولت توفیق پیدا کردیم بعد از ۳۰ ماه ۷ قطعنامه شورای امنیت و ۱۲ قطعنامه شورای حکام را ملغی کنیم و الان کشور ما شرایطی عادی دارد و با کشورهای مختلف معامله دارد.

وی با اشاره به اینکه در ۱۰ سال گذشته هیچوقت اشتغال کشور در سال از ۱۰۰ هزار مورد بیشتر نبوده است، تصریح کرد: سال ۹۵، ۷۲۰ هزار شغل ایجاد کردیم و این کار بزرگی بود که با تکیه بر شعار رهبری باید امسال برای ایجاد یک میلیون شغل در کشور هدفگذاری کنیم.

واعظی تاکید کرد: بسیاری از مسائل اجتماعی ما ریشه اقتصادی دارد و اگر بتوانیم ایجاد شغل کنیم بسیاری از دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور حل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با همه محدودیت‌ها و تخریب‌ها و فضاسازی‌ها، دولت از عهد و پیمان خود با مردم کوتاه نیامده است.

وی در پایان یادآور شد: دولت، مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه و شرکت‌های خصوصی و دولتی برای زیرساخت‌ها و دسترسی در بخش آی سی تی ۳۵۲ میلیارد تومان در استان کردستان سرمایه گذاری کرده‌اند که ۸۳.۵ میلیارد آن در این سفر رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد.

 

1396/01/06 4
91791 ایسنا-وایمکس نیوز مدیرعامل شرکت مخابرات ایران: ارتباطات و آی.تی پیشران تولید و اشتغال است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: با توجه به تاکیدات رهبری و تاثیر حوزه ارتباطات بر ایجاد اشتغال، تولید و اشتغال پیشانی حرکت شرکت مخابرات ایران در سال جاری خواهد بود.


به گزارش ایسنا،، رسول سرائیان، امروز شنبه در اولین جلسه شورای اداری شهرستان سنندج که با افتتاح طرح‌های مخابراتی و ارتباطی با حضور رئیس جمهور همراه بود، اظهار کرد: در وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سال جدید ماموریتی که برای شرکت مخابرات ایران ترسیم شده در راستای سند بالادستی، پیشانی حرکتمان در جهت تولید و اشتغال قرار گرفته است.

وی با اشاره به شعار تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، افزود: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشران و یا توانمندساز تولید و اشتغال است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به طرح‌های حوزه ارتباطات در استان کردستان عنوان کرد: امروز با افتتاح پروژه‌های تعیین شده، بستر تولید و اشتغال در استان برای همه افرادی که قصد تولید و اشتغال‌زایی دارند فراهم خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با افتتاح این پروژه‌ها و تامین شدن زیرساخت‌ها، این حوزه در استان بیش از پیش بهبود یابد و زمینه اشتغال برای افراد را فراهم کند.

سرائیان در ادامه اعلام کرد: هر جایی که بخواهد تولیدی ایجاد شود و بستر ارتباطی نیاز داشته باشد، شرکت مخابرات اعلام آمادگی می‌کند در کوتاهترین زمان ممکن و با صرف کمترین هزینه این نیاز ارتباطی در حوزه ثابت و همراه را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز دغدغه ارتباطی در مراکز شهرستان‌ها و شهرهای استان کردستان وجود ندارد و تلفن ثابت و تلفن همراه در استان، مراکز شهرستان‌ها و شهرها به روز است.

 

1396/01/06 5
91790 ایسنا-مشرق نیوز قیمت اینترنت کاهش می یابد؟

کاهش قیمت اینترنت از مطالباتی است که از طرف کاربران مورد توجه قرار گرفته است. اقداماتی نیز از طرف سازمان‌های متبوعه وزارت ارتباطات برای کاهش قیمت انجام شده که نتیجه‌هایی را نیز در پی داشته است. با وجود این هنوز هم انتقادهایی مبنی بر گرانی تعرفه وجود دارد که انتظار را از مسئولان افزایش می‌دهد.


به گزارش ایسنا، کاهش تعرفه اینترنت به عنوان یکی از مزایای شبکه ملی اطلاعات ذکر شده بود. طبق اعلام سازمان‌های مربوطه، در فاز اول نسبت قیمت ترافیک داخلی کشور در قیاس با ترافیک بین‌الملل ۴۵ درصد اعلام شده که این رقم در فاز دوم به ۵۰ درصد رسیده و پیش‌بینی می‌شود در فاز سوم به ۵۵ درصد برسد. البته در این حوزه اپراتورهای مختلف ارائه‌کننده اینترنت هستند که باید در اسرع وقت نسبت به تفکیک مصرف داخلی و خارجی کاربران اقدام کرده و برای مصارف داخلی تخفیف اعمال کنند.

محمدجواد آذری جهرمی -مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت- با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در زمینه کاهش قیمت اینترنت و ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی لازم گفت: همچنان جایگاه ایران در سطح منطقه جای کار دارد و برای به نتیجه رسیدن و داشتن نتایج بهتر در این حوزه لازم است مسائل متعددی مورد توجه قرار گیرد از جمله آنکه بازار مصرف برای تولیدات داخلی ایجاد شده و در عین حال کیفیت و رضایت مشتری نیز مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کیفیت در بخش‌های مختلف تامین می‌شود که یکی از این بخش‌ها زیرساخت است، اظهار کرده بود: علاوه بر این برای رضایت مشتری بحث دیگری به نام قیمت نیز حائز اهمیت به شمار می‌رود. در سال ۹۲ نرخ موثر یک گیگابایت داده ADSL در شهری مثل تهران حدود ۳۶۰۰ تومان بود اما اکنون با وجود سرمایه‌گذاری‌های مختلف صورت گرفته این رقم به ۱۴۰۰ تومان رسیده است از سوی دیگر این رقم در سال ۹۲ در شهرستان‌ها حدود ۳۵۰۰ تومان بود که اکنون به ۹۰۵ توان رسیده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با یادآوری اینکه در قالب مصوبه ۲۴۷ شرایطی فراهم شده که مشترکان برای استفاده از داده در بستر شبکه ملی اطلاعات هزینه‌ای معادل نصف قیمت اینترنت را پرداخت کنند، عنوان کرده بود: در این مدت نیز دو بار تخفیف‌های ۲۰ درصدی برای استفاده از اینترنت اعمال شده است. بدین ترتیب قیمت سرویس‌ها کاهش پیدا کرده و این رویه به نفع مشترک و تولید داخل خواهد بود.

درنهایت نیز محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تصمیم یا عدم تصمیم برای افزایش تعرفه‌های این حوزه اظهار کرد: برخی نمایندگان خواستار گرانی تعرفه‌های اینترنت تلفن ثابت و همراه بودند که ما هم به جد مخالفت خودمان را اعلام کردیم و در نهایت مجلس هم با نظر ما موافقت کرد. دولت به هیچ وجه در لایحه بودجه در حوزه وزارت ارتباطات هیچ گرانی تعرفه‌ای نداشته است و برای سال آینده هیچ گرانی برای تعرفه تلفن‌های ثابت همراه و اینترنت نداریم.

با توجه به اظهارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر عدم افزایش تعرفه‌ها در سال ۹۶ و همچنین کاهش تعرفه اینترنت به عنوان شبکه ملی اطلاعات، باید دید با گسترش و توسعه شبکه ملی اطلاعات می‌توان شاهد کاهش هزینه‌ها بود و یا این عدم افزایش بهترین حالتی است که در حال حاضر می‌توان انتظار داشت.

 

1396/01/06 4
91782 ایران اکونومیست مشارکت شرکت مخابرات ایران در طرح مادران آسمانی در راستای مسوولیت های اجتماعی
شرکت مخابرات ایران در راستای انجام وظایف مسوولیت های اجتماعی خود در طرح مادران آسمانی شرکت می کند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، این شرکت در راستای ایفای وظابف مسوولیت های اجتماعی خود در طرح بزرگ مادران آسمانی-ویژه خانواده های شهدا- شرکت می کند.

طرح مادران آسمانی، طرح سراسری ویژه بازدید از خانواده های شهدا دفاع مقدس است که شرکت مخابرات ایران نیز در یک برنامه مدون در راستای انجام وظایف مسوولیت های اجتماعی خود، در این طرح شرکت می کند.

گفتنی ست، این طرح از سال پیش آغاز و با استقبال فراوانی همراه بود که شرکت مخابرات ایران نیز در این طرح مشارکت فعالی خواهد داشت.
1396/01/05 13
91781 ایسنا- اقتصاد گردان ستاد نوروزی اپراتورهای حوزه ICT تشکیل شد

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی از تشکیل ستاد نوروزی حوزه ICT به منظور خدمات‌رسانی و پاسخگوئی بهتر و مناسب‌تر به مشترکین اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات در ایام نوروز ۹۶ خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر عمیدیان با اشاره به اینکه این ستاد با حضور نمایندگان رگولاتوری، اپراتورهای تلفن همراه و شرکت مخابرات ایران تشکیل شده است، گفت: براساس ابلاغ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، اپراتورهای تلفن همراه موظف شده‌اند با برنامه‌ریزی مناسب در ایام نوروز به ویژه در جاده‌های پر تردد و نقاط سیاحتی و زیارتی مسافرپذیر، نسبت به بهبود وضعیت شبکه و خدمات و همچنین افزایش ظرفیت با استفاده از ایستگاههای متحرک، اقدام کنند.

وی افزود: پیش‌بینی کشیک‌های نوروزی در تمامی بخشهای فنی، نگهداری، تجاری، توسعه، فروش و پشتیبانی برای ارائه خدمات مناسب مشترکین و حضور مستمر در دفاتر و نقاط پاسخگوئی در کل کشور با اولویت مکانهای پر تردد توریستی، زیارتی و سیاحتی نیز، از مواردی است که اپراتورها ملزم به اجرای آن هستند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در ایام نوروز مصرف خدمات صوتی، پیامکی و اینترنت مشترکین نسبت به روزهای عادی افزایش می‌یابد، تصریح کرد: بر همین اساس اپراتورهای تلفن همراه موظف شده‌اند برنامه‌های ویژه‌ای را برای تخصیص ظرفیت مناسب و مدیریت خدمات داشته باشند که البته این موضوع از چند ماه قبل در دستور کار اپراتورها قرار گرفته و با شناسائی نقاط مرتبط برای بهبود و افزایش ظرفیت و خدمات اقدام کرده‌اند.

عمیدیان افزود: در اپراتور همراه اول شماره ۹۹۹۰ برای مشترکین این اپراتور و شماره ۰۹۱۲۹۹۹۰ برای مشترکین سایر اپراتورها، در اپراتور ایرانسل شماره ۷۰۰ برای مشترکین ایرانسلی و شماره ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ برای مشترکین سایر اپراتورها و در اپراتور رایتل شماره ۲۰۰ برای مشترکین این اپراتور و شماره ۰۹۲۰۲۰۰۰۰۰۰ برای مشترکین سایر اپراتورها و در اپراتور تالیا شماره ۰۹۳۲۹۹۹۹ برای مشترکین این اپراتور و شماره ۰۹۳۲۹۹۹۹۰۰۰ برای مشترکین سایر اپراتورها و خط ثابت ۸۱۷۳ بعنوان کانال‌های ارتباطی مردم جهت پاسخگوئی تعیین شده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی گفت: سامانه تلفنی ۱۹۵ و پایگاه اینترنتی www.۱۹۵.ir نیز برای دریافت نظرات مردم و ثبت و رسیدگی به شکایات مشترکین در ایام نوروز فعال است

رئیس رگولاتوری با اشاره به احتمال افزایش وقوع حوادث در ایام نوروز از مردم تقاضا کرد از تماسهای بی‌مورد و غیرضروری با شماره‌های امدادرسانی، فوریتی و اطلاع‌رسانی شامل ۱۱۲ هلال احمر، ۱۱۰ فوریت‌های پلیسی، ۱۲۰ راهنمائی و رانندگی، ۱۱۵ فوریتهای پزشکی، ۱۲۵ آتش‌نشانی و ۱۴۱ اطلاعات جاده‌ها پرهیز کنند تا کارکنان این بخشها بتوانند با استفاده از این خطوط ارتباطی، خدمت‌رسانی بهتری به مردم داشته باشند.

1396/01/05 13
91780 ایلنا وزارت ارتباطات به قول خود عمل کرد؛ ارائه خدمات ارتباطی در ایام نوروز بدون قطعی و اختلال

درحالیکه وزارت ارتباطات از قبل حلول سال جدید، وعده ارایه خدمات مناسب ارتباطی را در ایام نوروز به مردم داده بودند، گزارش های فنی حاکی از آن است که باوجود افزایش سفرهای نوروزی بخصوص به نقاط زیارتی و تفریحی، خدمات ارتباطی صوت و داده بدون قطعی و اختلال به مردم ادامه دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در حالی که ایام نوروز شاهد بیشترین مصرف مردم از شبکه ارتباطی صوت و داده کشور هستیم، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه ریزی برای تامین نیازهای ارتباطی مردم در این ایام خبر داده بود بطوریکه  مرتضی براری معاون حقوقی و امور مجلس،  به عنوان رییس کارگروه هماهنگی برای ارتباطات نوروزی گفته بود: بیشترین برنامه ریزی و هماهنگی مربوط به چند استان مسافرپذیر مانند مازندران، گیلان، مشهد و خوزستان (با توجه به اعزام اردوهای راهیان نور) است که درجلساتی که با اپراتورهای ارتباطی داشتیم موضوع پوشش حداکثری در این استانها و جاده های منتهی به آنها را با تجهیز سیستم های شبکه و نصب آنتن های BTS سیار، تکلیف کردیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون مهمترین بحث در این بخش مربوط به پوشش تلفن همراه و دیتا برای کیفیت مناسب در ارتباطات صوتی و داده ای است، افزود: براین اساس ستاد تسهیلات نوروزی به ریاست مدیرکل فناوری اطلاعات استانها، تشکیل شد تا علاوه بر نظارت بر کیفیت سیگنال، نسبت به استفاده حداکثری از آنتن های BTS سیار برای برخی راهها که به دلیل ازدحام جمعیت، نیازمند تقویت پوشش دهی است، نظارت کامل صورت گیرد.

براری با اشاره به تمهیدات درنظرگرفته شده برای برقراری شبکه ارتباطی در صورت احتمال بروز حوادث پیش بینی نشده تصریح کرد: برای آمادگی شبکه ارتباطی کشور در صورت بروز حوادث غیرمترقبه، کشیک شبانه روزی برای مدیران مناطق درنظر گرفته شده است تا رصد کاملی در مورد وضعیت شبکه ارتباطی کشور صورت گیرد.

مهمترین سیاست وزارت ارتباطات افزایش رضایتمندی کاربران است

همچنین محمدرضا فرنقی زاد رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات مهمترین سیاست وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات را افزایش رضایتمندی کاربران عنوان کرد و گفت: این وزارتخانه در برنامه های خود دو رویکرد اصلی انتفاع کاربران و فعالان حوزه ICT را در برنامه های خود دارد.

تشکیل ستاد نوروزی برای خدمات رسانی و پاسخگویی مناسب به مردم

علی اصغر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز از تشکیل ستاد نوروزی حوزه ICT به منظور خدمات‌رسانی و پاسخگویی بهتر و مناسب‌تر به مشترکین اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات در ایام نوروز ۹۶ خبر داد و گفت: گفت: براساس ابلاغ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، اپراتورهای تلفن همراه موظف شده‌اند با برنامه‌ریزی مناسب در ایام نوروز به ویژه در جاده‌های پر تردد و نقاط سیاحتی و زیارتی مسافرپذیر، نسبت به بهبود وضعیت شبکه و خدمات و همچنین افزایش ظرفیت با استفاده از ایستگاههای متحرک، اقدام کنند.

وی افزود: پیش‌بینی کشیک‌های نوروزی در تمامی بخشهای فنی، نگهداری، تجاری، توسعه، فروش و پشتیبانی برای ارائه خدمات مناسب مشترکین و حضور مستمر در دفاتر و نقاط پاسخگوئی در کل کشور با اولویت مکانهای پر تردد توریستی، زیارتی و سیاحتی نیز، از مواردی است که اپراتورها ملزم به اجرای آن هستند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در ایام نوروز مصرف خدمات صوتی، پیامکی و اینترنت مشترکین نسبت به روزهای عادی افزایش می‌یابد، تصریح کرد: بر همین اساس اپراتورهای تلفن همراه موظف شده‌اند برنامه‌های ویژه‌ای را برای تخصیص ظرفیت مناسب و مدیریت خدمات داشته باشند که البته این موضوع از چند ماه قبل در دستور کار اپراتورها قرار گرفته و با شناسائی نقاط مرتبط برای بهبود و افزایش ظرفیت و خدمات اقدام کرده‌اند.

وعده ای که وفا شد

حال که سه روز از نوروز می گذرد و دور نخست سفرهای پرحجم نوروزی انجام شده است، شاهدیم که شبکه ارتباطی در کشور باتوجه به زیرساختی که برای آن آماده شده است بدون وقفه ای کاستی در حال ارایه خدمات در سراسر کشور هستند.

اپراتورهای تلفن همراه و همچنین شرکت های اینترنتی نیز بر پایه همین زیرساخت آماده شده و فراهم بودن شبکه ملی اطلاعات توانستند بهتر از سال های گذشته خدمات و پشتیبانی مناسبی را به مردم ارایه دهند.

محمود واعظی وزیر ارتباطات در همین مورد گفت: در طی ایام نوروز با پیش بینی های انجام شده در شهر های زیارتی و پر مسافر اختلال جدی در ارتباطات وجود نداشت و مردم به راحتی توانستند تماسها و پیامک های خود را ارسال کنند.

وی همچنین افزود: ثبت نام رسمی از کاندیداها از روز ۳۰ اسفند شروع شده و تا هفت فروردین ادامه دارد ولی پیش ثبت نام کاندیداهای شورای شهر و روستا از چند هفته قبل از آغاز سال جدید شروع شده بود که از همان زمان زیرساخت های مورد نیاز زیربار قرار گرفتند و تا الان کل نیازمندی ها تامین شده است.

واعظی تصریح کرد: هم اکنون با فراهم آوردن زیرساخت های مختلف، خدمات متنوع ارتباطی در جریان فرایند ثبت نام، تایید صلاحیت، اخذ رای و اعلام نتایج ارایه می شود و سرویس های مختلف ارتباطی در اختیار این فرایندها قرار گرفته اند.

1396/01/05 7
91779 باشگاه خبرنگاران مؤلفه‌های ماندگاری در بازار رقابت مخابرات چیست؟

معاون تجاری شرکت مخابرات ارزش‌گذاری برای مشتری از مؤلفه‌های ماندگاری در بازار رقابتی دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛صادقی آرانی معاون تجاری شرکت مخابرات، در گردهمایی مدیران با بیان این مطلب که با  ورود به بازار رقابتی می‌توانیم با تولید انبوه و ارائه خدمات باقیمت ارزان و مناسب، همچنان حرف اول را بزنیم عنوان کرد: ارزش‌گذاری برای مشتری نیز یکی دیگر از مؤلفه‌های ماندگاری در بازار رقابتی است وسرعت و کیفیت، ازجمله ارزش‌هایی است که باید در تمام بخش‌های شرکت بر آن تأکید و رعایت شود.
 
آرانی تاکید کرد: "در حال حاضر در دنیا به‌جای اشغال سرزمین‌ها، تمرکز بر تصاحب سهم بازار است. البته منظور از بازار، بازار رقابتی است؛ در حال حاضر بازار ICT کشور نیز با سرعت به سمت رقابتی‌تر شدن پیش می‌رود که این امر مسئولیت شرکت را سنگین‌تر می‌سازد."
 
 این مقام مسئول ادامه داد:سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت ها، یکی از جنبه‌های توجه به‌سرعت است و بحث کیفیت نیز در دنیای حرفه‌ای دیگر حل‌شده و اساساً مطرح نمی‌شود که یکی از نمودهای آن در کنگره بارسلون بود.
 
 عاون تجاری شرکت مخابرات در پایان خاطر نشان کرد: "امروزه در سطح بین‌الملل زیرساختمیسیونرهای قرن15و 16، تبدیل به بازاریاب شده‌اند و به‌طور جدی میزان بهره‌مندی از سهم بازار، تعیین‌کننده قدرت کشورهاست."
1396/01/05 11
91778 نود فناوری نحوه فعال سازی عیدی سال ۹۶ همراه اول اعلام شد

تمامی مشترکان دایمی و اعتباری همراه اول می‌توانند با شماره گیری #۹۶*۱* از هم اکنون نسبت به فعال کردن طرح عیدانه خود اقدام کنند.

مشترکان همراه اول می‌بایست پس از شماره گیری #۹۶*۱* با باز شدن منوی مربوطه با ارسال عدد یک در ادامه طرح عیدانه خود را فعال کنند و سیستم بیلینگ همراه اول از طریق پیامک میزان مبلغ هدیه را به مشترک اعلام خواهد کرد.

نود فناوری به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران – به مناسبت آغاز بهار طبیعت و عید نوروز، همراه اول به تمامی مشترکان دائمی و اعتباری خود در ۵ مبلغ متفاوت از ۱۰ هزار تا ۵۰۰ هزار ریال عیدی می‌دهد.

در طرح نوروزی همراه اول که از یکم فروردین تا پایان روز ۱۳ فروردین ۹۶ اجرا می شود، برای تمامی مشترکین دائمی و اعتباری، پس از ثبت نام، یکی از ۵ مبلغ در نظر گرفته شده کاملاً به صورت تصادفی فعال می شود.

این عیدی به صورت اعتبار داخل شبکه بوده و مشترک می تواند برای مکالمه (داخل شبکه)، پیامک (داخل شبکه) و اینترنت با تعرفه آزاد، از آن استفاده کند.

همراه اولی ها می توانند در بازه زمانی اعلام شده، از طریق شماره گیری یک کد دستوری، بصورت رایگان در این طرح ثبت نام کرده و از عیدی اپراتور اول که بصورت اعتبار داخل شبکه (همراه اول و تلفن ثابت) در نظر گرفته شده، بهره مند شوند.

گفتنی است ثبت نام و دریافت عیدی تنها برای یک بار و فقط در ایام نوروز امکان پذیر است و مهلت استفاده از آن از زمان فعالسازی تا پایان روز ۱۳ فروردین است.

مشترکین همراه اول جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این طرح می توانند به پرتال همراه اول به نشانی   www.mci.ir   مراجعه کنند.

1396/01/05 18
91773 آی سی تی پرس وزیر ارتباطات در پیام نوروزی: ایجاد 130هزار شغل در سال96 / روستاهای بالای 20خانوار را به اینترنت متصل میکنیم

محمود واعظی از برنامه ریزی برای ایجاد 130هزار شغل در حوزه ICT در سال 96 خبر داد.

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سال گذشته به بیش از 25 هزار روستای کشور، اینترنت واگذار کردیم و تلاش ما بر این است که تا پایان این دولت، 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت پر سرعت، تجهیز شوند تا بتوانند از خدمات علمی، سلامت، بازرگانی و کشاورزی استفاده کنند.

 

 

 

 

 

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درپیامی، نوروز 96 را به مردم ایران تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

 

آغاز سال 96 را خدمت عزیزان و هموطنان گرامی، تبریک عرض می کنم.

 سال 95 را در شرایطی پشت سر گذاشتیم که با همه محدودیت هایی که در سال های گذشته داشتیم؛  رشد اقتصادی کشور به مراتب بهتر از گذشته بود؛ رشد صنعت، خدمات و همچنین  محصولات کشاورزی قابل توجه بود و امیدوارم که انشاءالله  در سال جدید  بتوانیم در دو موضوع  اولویت دار دولت، اول اشتغال مردم عزیز و جوانان و دوم هم بهبود معیشت مردم، دستاوردهای بیشتری داشته باشیم. 

 هدف دولت این است که بتواند در این زمینه گام های اساسی بردارد . با توجه به شرایطی که در اقتصاد کشور به وجود آمده و با سیاست های اقتصاد مقاومتی که همواره درسال های آتی هم مورد توجه ویژه این نظام و دولت است،  باقیمانده مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.

 خوشحالیم از اینکه در سال 95،  توانستیم فاز اول و دوم شبکه ملی اطلاعات را  بهره برداری کنیم . 

 پروژه های مختلف درحوزه ICT به پایان رسیده است. در راستای گسترش زیرساخت های شبکه ارتباطی کشور توفیق پیدا کردیم در 3.5 سال گذشته، در بحث انتقال و پهنای باند، شبکه کشور را، ده برابر توسعه دهیم .

 خوشحالیم از اینکه توجه ویژه ای به مناطق محروم ، مناطق مرزی و روستاهای کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شده است و علاوه براینکه تلفن روستایی را کامل کرده ایم، به بیش از 25 هزار روستای کشور، اینترنت واگذار کردیم و تلاش ما بر این است که تا پایان این دولت،  90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار به  اینترنت پر سرعت، تجهیز شوند و بتوانند از خدماتی که در این حوزه وجود دارد؛ از نظر علمی ، سلامت ، بازرگانی و کشاورزی استفاده کنند.

 همچنین با توجه به افزایش نیاز مردم به استفاده از اینترنت و هزینه های آن، تعرفه اینترنت را در چند مرحله کاهش دادیم و در حوزه اینترنت ثابت ، تعرفه حدود 50 درصد نسبت به ابتدای دولت کاهش یافته است و امیدواریم با سیاستی که درپیش داریم در آینده  باز هم این تعرفه کاهش  یابد.

 برای اولین بار هنگامی که مردم عزیز ما از پهنای باند داخل ، از خدمات بومی و محتوای داخلی استفاده می کنند، علاوه برتخفیف های گذشته  50 درصد دیگر ، تخفیف در نظر گرفته شده تا بتوانیم در آینده سرویس و خدمات بهتری را به مردم واگذار کنیم.

  در سال 95 توفیق داشتیم در بستر شبکه ملی اطلاعات کسب و کارهای الکترونیکی و دانش محور را ایجاد کنیم  و خوشحالیم که جوانان و فارغ التحصیلان ما در بخش ها  و صنف های مختلف، تلفیقی از شغل ها و کسب و کارهای سنتی را با الکترونیکی، به مردم ارایه می کنند .

  در سال 95 ، 100 هزار شغل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به وجود آمد و امیدواریم که در سال 96،  با 30 درصد افزایش در این حوزه، بتوانیم 130 هزار شغل، به وجود بیاوریم.

 امیدوارم سال جدید سالی پر خیر و برکت  برای مردم عزیز ایران باشد. 

 در سال جدید، انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر را در پیش داریم، امیدکه مردم همانند گذشته با انتخاب مناسب، بتوانند روند مناسبی را که اکنون در کشور،  به عنوان همبستگی عمومی ایجاد شده  است؛ تحت زعامت مقام معظم رهبری، ادامه دهند و دست دردست هم بتوانیم ایران اسلامی و مردم عزیز را به جایگاه واقعی و رفیع خود برسانیم.

 

محمود واعظی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

1396/01/05 11
91772 وایمکس نیوز 19پروژه مخابراتي ميبد با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افتتاح شد

دراولين روز فروردين ماه، 19 پروژه مخابراتي شهرستان ميبد با هدف توسعه زيرساخت هاي ارتباطي در استان يزد، با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در مرکز مخابرات اين شهرستان افتتاح شد.

واعظي در اين مراسم گفت :شعار بسيار ارزشمندي از سوي مقام معظم رهبري براي سال جديد در نظر گرفته شده است و اميدواريم با همکاري قواي سه گانه، نهادهاي اجرايي، مردم و  با رهنمودهاي مقام معظم رهبري  دولت بتواند در تحقق اين شعار گام هاي ارزشمندي بردارد.
وي افزود: شعار اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال به دولت کمک مي کند که با همبستگي و همدلي بيشتري که نسبت به اين موضوع در کشور ايجاد مي شود، زمينه هاي رونق اقتصادي را تقويت کند.
عضو کابينه دولت تدبير و اميد گفت:در 10 سال گذشته کشور با بيکاري انباشته اي روبه رو بوده و علاوه بر ايجاد مشاغلي که تا کنون محقق شده است، بايد از تمام ظرفيت ها براي ايجاد حدود يک ميليون شغل در چند سال متمادي استفاده شود.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ضمن ابراز خرسندي از آغاز فعاليت کاري سال جديد در کنار مردم پر تلاش استان يزد اظهار داشت: اجراي برنامه هاي اين استان بر هشت محور شاخص از جمله فناوري اطلاعات و ارتباطات نشان از همبستگي و تلاش نيروي انساني متخصص در اين خطه است.
واعظي ادامه داد: ايجاد آرامش و انسجام ملي از مقوله هايي است که همواره مورد توجه دولت تدبير و اميد قرار دارد و بزرگترين سرمايه کشور همدلي و وفاق براي الگوسازي توانمندي هاي مختلف در دنيا است.
وي افزود: هر چند در ابتداي دولت با مشکلات مالي مواجه بوديم اما بازهم هم سياست توسعه را پيش گرفته و با کمک سرمايه هاي مردمي و حمايت از بخش خصوصي در سراسر کشور  توسعه ملي با رشد چشمگيري همراه شد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در پايان سخنان خود گفت:با توجه به استعدادها و حضور نيروي انساني توانمند در استان يزد بايد توجه بيشتري به سرمايه انساني صورت گرفته و براي توسعه زيرساخت ها و پوياسازي نيروهاي توانمند در بخش هاي مختلف فناور محور و صنايع پاک تلاش کرد

1396/01/05 7
91771 مهر سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد: الزام رگولاتوری به اپراتورهای ارتباطی/ پاسخگویی ٢٤ساعته در نوروز

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از الزام اپراتورهای ارتباطی برای پاسخگویی به مشترکان در طول ایام عید نوروز خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، رگولاتوری با ارسال پیامکی به مشترکان تلفن همراه اعلام کرد: تمامی اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات در ایام نوروز موظف به پشتیبانی از خدمات و پاسخگویی به مشترکان هستند.

دراین راستا پیش از این نیز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تشکیل ستاد نوروزی حوزه ICT به منظور خدمات‌رسانی و پاسخگویی بهتر و مناسب‌تر به مشترکین اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات در ایام نوروز ۹۶ خبرداده بود.

پیش‌بینی کشیک‌های نوروزی در تمامی بخشهای فنی، نگهداری، تجاری، توسعه، فروش و پشتیبانی برای ارائه خدمات مناسب مشترکین و حضور مستمر در دفاتر و نقاط پاسخگویی در کل کشور با اولویت مکانهای پر تردد توریستی، زیارتی و سیاحتی نیز از مواردی است که اپراتورها ملزم به اجرای آن شده اند.

1396/01/05 11
91770 سیتنا رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، اعلام کرد: رشد 73 برابری ترافیک مصرفی دیتای اپراتورهای تلفن همراه در دولت یازدهم

"بی‌شک سهم ۶۲ درصدی بازار ثابت و ۳۸ درصدی بازار تلفن همراه از مصرف خدمات دیتا در حال حاضر حاصل اقداماتی همچون ارتقای پروانه اپراتورهای تلفن همراه به نسل ۳ و بالاتر، توسعه شبکه زیرساخت در بخش داخلی و بین‌الملل، اجرای طرح رومینگ ملی، حمایت از توسعه محتوای داخلی و ... است که از سال ۹۳ تاکنون انجام شده است".

به گزارش سیتنا، دکتر علی اصغر عمیدیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در پیامی به مناسبت آغاز سال جدید نوشت: "همزمان با فرا رسیدن بهار طبیعت، سال دیگری در تقویم روزگار رقم می‌خورد؛ سالی که آغاز آن با ولادت بزرگ بانوی عالم امکان و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران قرین شده است، باشد که به یُمن این همزمانی در سال پیش رو، بیش از گذشته، وامدار بینش و منش این بزرگواران (ایشان) باشیم.

رسم مألوف و آشنای پایان هر سال نگاهی است به مسیری که پیموده‌ایم و دستاوردهائی که در پی آن حاصل شده، اما شاید گاهی ارزیابی سالانه، تنها برش کوچکی باشد از یک تصویر بزرگتر که دیدن آن مستلزم نگاه به عملکرد چندساله و کنار هم گذاشتن همه دستاوردهای این سالهاست تا آن تصویر کامل‌تر را به دست دهد. از مصداق‌های این موضوع، تصویر مصرف خدمات دیتا در گذر سه ساله اخیر است. نگاهی به وضعیت مصرف خدمات دیتا در حوزه شبکه اپراتورهای تلفن همراه در سال ۹۲ نشان می‌دهد کل ترافیک مصرفی در این سال حدود ۷ هزار و ۳۹۳ ترابایت بوده و این حجم در سال ۹۵ به ۵۴۵ هزار ترابایت رسیده است و در بخش اپراتورهای ثابت نیز مصرف دیتا از ۴۴۰ هزار ترابایت در سال ۹۳ به یک میلیون و ۱۸۴ هزار ترابایت در سال ۹۵ رسیده است.

بی‌شک سهم ۶۲ درصدی بازار ثابت و ۳۸ درصدی بازار تلفن همراه از مصرف خدمات دیتا در حال حاضر حاصل اقداماتی همچون ارتقای پروانه اپراتورهای تلفن همراه به نسل ۳ و بالاتر، توسعه شبکه زیرساخت در بخش داخلی و بین‌الملل، اجرای طرح رومینگ ملی، حمایت از توسعه محتوای داخلی و ... است که از سال ۹۳ تاکنون انجام شده است.

در بخش دیگری اعطای ۱۶ پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) با تجمیع ۲۶۱ پروانه PAP، ISDP، ISP، VOIP، PSTN ، اعطای ۲۹ پروانه خدمات ارتباطی ثابت (Servco) با تجمیع ۵۱ پروانه ISDP، ISP و VOIP و صدور ۴ پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO) با هدف ساماندهی فعالیت دارندگان پروانه در حوزه ICT، زمینه گسترش حجم بازار ارتباطات از حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان در سال ۹۲ به حدود برآوردی ۳۰ هزار میلیارد در سال ۹۵ (بدون در نظر گرفتن سهم بخش فناوری اطلاعات) را فراهم کرده است.

ارائه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات در بیش از ۴۰ هزار روستا و منطقه دورافتاده و محروم، ساماندهی بیش از ۳۰ میلیون سیم‌کارت بدون هویت یا دارای هویت ناقص در کشور، راه‌اندازی سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین تلفن همراه، تفکیک تعرفه اینترنت داخلی و بین‌الملل، پوشش ۶۳ درصدی فضای فرکانسی با احداث و راه‌اندازی ۱۰۲ سایت پایش و جهت‌یاب در کشور، اعتباردهی به ۲۵ آزمایشگاه تائید نمونه داخلی و خارجی، توسعه سامانه‌های پایش و مانیتورینگ طیف فرکانس و اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه (MNP) تنها بخش کوچکی از اقداماتی است که با هدف ارتقای سطح دسترسی تمامی مردم شریف این سرزمین به سرویسهای حوزه ICT و خدمت‌رسانی و پاسخگوئی مطلوب‌تر به آنان محقق شده است. نشان افتخاری که امیدوارم بیش از هر زمان دیگری بر سینه مدیران و کارکنان حوزه ICT بدرخشد. افتخاری که کسب آن مرهون همت، همراهی و تلاش همه تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیرندگان در قامت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، معاونین و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمانها و شرکتهای تابعه آن، مدیران عامل اپراتورهای فعال در حوزه ICT می‌باشد و همین جا فرصت را مغتنم شمرده از تمامی این خدمتگزاران عرصه اقدام و عمل قدردانی می‌کنم و ضمن تبریک سال جدید، از خداوند متعال سالی همراه با سعادتمندی و توفیق را خواستارم".

1396/01/05 7
91769 فارس پیام نوروزی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به مناسبت آغاز سال جدید

ارائه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات در بیش از ۴۰ هزار روستا ساماندهی بیش از ۳۰ میلیون سیم‌کارت بدون هویت یا دارای هویت ناقص در کشور، تفکیک تعرفه اینترنت داخلی و بین‌الملل، تنها بخشی از عملکرد این سازمان در سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، 

روزهای پایانی اسفند در گذر است و همزمان با فرا رسیدن بهار طبیعت، سال دیگری در تقویم روزگار رقم می‌خورد؛ سالی که آغاز آن با ولادت بزرگ بانوی عالم امکان و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران قرین شده است، باشد که به یُمن این همزمانی در سال پیش رو، بیش از گذشته، وامدار بینش و منش این بزرگواران (ایشان) باشیم.

رسم مألوف و آشنای پایان هر سال نگاهی است به مسیری که پیموده‌ایم و دستاوردهائی که در پی آن حاصل شده، اما شاید گاهی ارزیابی سالانه، تنها برش کوچکی باشد از یک تصویر بزرگتر که دیدن آن مستلزم نگاه به عملکرد چندساله و کنار هم گذاشتن همه دستاوردهای این سالهاست تا آن تصویر کامل‌تر را به دست دهد. از مصداق‌های این موضوع، تصویر مصرف خدمات دیتا در گذر سه ساله اخیر است. نگاهی به وضعیت مصرف خدمات دیتا در حوزه شبکه اپراتورهای تلفن همراه در سال 92 نشان می‌دهد کل ترافیک مصرفی در این سال حدود 7 هزار و 393 ترابایت بوده و این حجم در سال 95 به 545 هزار ترابایت رسیده است و در بخش اپراتورهای ثابت نیز مصرف دیتا از 440 هزار ترابایت در سال 93 به یک میلیون و 184 هزار ترابایت در سال 95 رسیده است. 
بی‌شک سهم 62 درصدی بازار ثابت و 38 درصدی بازار تلفن همراه از مصرف خدمات دیتا در حال حاضر حاصل اقداماتی همچون ارتقای پروانه اپراتورهای تلفن همراه به نسل 3 و بالاتر، توسعه شبکه زیرساخت در بخش داخلی و بین‌الملل، اجرای طرح رومینگ ملی، حمایت از توسعه محتوای داخلی و ... است که از سال 93 تاکنون انجام شده است. 
در بخش دیگری اعطای 16 پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) با تجمیع 261 پروانه PAP، ISDP، ISP، VOIP، PSTN ، اعطای 29 پروانه خدمات ارتباطی ثابت (Servco) با تجمیع 51 پروانه ISDP، ISP و VOIP و صدور 4 پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO) با هدف ساماندهی فعالیت دارندگان پروانه در حوزه ICT، زمینه گسترش حجم بازار ارتباطات از حدود 16 هزار میلیارد تومان در سال 92 به حدود برآوردی 30 هزار میلیارد در سال 95 (بدون در نظر گرفتن سهم بخش فناوری اطلاعات) را فراهم کرده است. 
ارائه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات در بیش از 40 هزار روستا و منطقه دورافتاده و محروم، ساماندهی بیش از 30 میلیون سیم‌کارت بدون هویت یا دارای هویت ناقص در کشور، راه‌اندازی سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین تلفن همراه، تفکیک تعرفه اینترنت داخلی و بین‌الملل، پوشش 63 درصدی فضای فرکانسی با احداث و راه‌اندازی 102 سایت پایش و جهت‌یاب در کشور، اعتباردهی به 25 آزمایشگاه تائید نمونه داخلی و خارجی، توسعه سامانه‌های پایش و مانیتورینگ طیف فرکانس و اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه (MNP) تنها بخش کوچکی از اقداماتی است که با هدف ارتقای سطح دسترسی تمامی مردم شریف این سرزمین به سرویسهای حوزه ICT و خدمت‌رسانی و پاسخگوئی مطلوب‌تر به آنان محقق شده است. 
نشان افتخاری که امیدوارم بیش از هر زمان دیگری بر سینه مدیران و کارکنان حوزه ICT بدرخشد. افتخاری که کسب آن مرهون همت، همراهی و تلاش همه تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیرندگان در قامت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، معاونین و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمانها و شرکتهای تابعه آن، مدیران عامل اپراتورهای فعال در حوزه ICT می‌باشد و همین جا فرصت را مغتنم شمرده از تمامی این خدمتگزاران عرصه اقدام و عمل قدردانی می‌کنم و ضمن تبریک سال جدید، از خداوند متعال سالی همراه با سعادتمندی و توفیق را خواستارم.

 

1396/01/05 7
91768 فارس در پاسخ به انتقادات واعظی : پیامک ارسالی از سوی رییس جمهوری رایگان است

وزیر ارتباطات گفت: برای ارسال پیامک از سوی رییس جمهوری هیچ هزینه‌ای به دولت تحمیل نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ارسال پیامک نوروزی رئیس جمهوری در عید نوروز گفت: از همان ابتدا اپراتورها پیشنهادشان این بود که رئیس جمهوری می‌تواند از این طریق بدون هزینه به مردم پیامک ارسال کند که آقای روحانی نیز قبول کردند.

او ادامه داد: برای ارسال این گونه پیامک‌ها هیچ هزینه‌ای به دولت تحمیل نخواهد شد.

واعظی تاکید کرد: اپراتورها در کشورمان و در همه جای دنیا این امکان را دارند که در مواردی که تایید شده از جمله ارسال پیامک از سوی رییس جمهوری، هزینه ای به دولت متحمل نشود.
پایگاه اطلاع رسانی دولت در پایان این خبر اضافه کرد: این چندمین بار است که وزیر ارتباطات در خصوص رایگان بودن پیامک ارسالی از سوی رئیس جمهوری روشنگری می کند اما برخی رسانه های منتقد دولت با اهداف و اغراض سیاسی همچنان در این خصوص دست به تخریب دولت می زنند.

 

1396/01/05 10
91767 فارس- آی تی آنالیز رئیس سندیکای صنعت مخابرات در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد پرداخت نیمی از مطالبات پیمانکاران مخابراتی/ رکود در فعالیت‌های توسعه‌ای شرکت مخابرات و تعطیلی فعالان بخش خصوصی

رئیس سندیکای صنعت مخابرات گفت: با ادامه رکود در اقتصاد کشور و به تبع توقف توسعه‌ در مخابرات، اغلب فعالیت‌های بخش خصوصی به تعطیلی کشیده شد که اخیراً نیمی از مطالبات پیمانکاران صنعت مخابرات از شرکت مخابرات پرداخت شده است.

فرامرز رستگار در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس با ارزیابی اقدامات وزارت ارتباطات در بخش مخابرات اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل فعالان بخش خصوصی صنعت مخابرات در سال‌های اخیر مطالبات معوق پیمانکاران از شرکت مخابرات ایران به عنوان شرکت مادر این صنعت بوده که ادامه رکود در اقتصاد کشور و به تبع رکود در فعالیت‌های توسعه‌ای شرکت مخابرات ایران، کسب وکار اغلب فعالان بخش خصوصی را نیز به تعطیلی کشانده بود.

وی افزود: در اواخر سال جاری نیمی از مطالبات پیمانکاران صنعت مخابرات از شرکت مخابرات ایران پرداخت شد و نیمی از مطالبات باقی ماند که نسبت به معوقات معوق پیمانکاران صنعت برق و وزارت نیرو وضعیت بهتری ایجاد شده است.

رئیس سندیکای مخابرات با بیان اینکه، پس از موافقت دولت با افزایش تعرفه‌های مخابراتی امکان پرداخت مطالبات چند ساله فراهم شد، گفت: البته مدیرعامل شرکت مخابرات ایران معتقد است افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت کافی نبوده و تأثیر چندانی بر وضعیت درآمدی شرکت مخابرات نداشته زیرا به همان اندازه که افزایش درآمد ایجاد کرده، لاوصولی‌های مخابرات افزایش یافته است.

وی گفت: از انتهای سال 96 که شرکت مخابرات در همراه اول ادغام و حساب‌های آنها یکی می‌شود، احتمال بهبود وضعیت شرکت مخابرات ایران در اثر یکپارچگی وجود دارد.

*پیوست مهم فناوری برای مشارکت‌های خارجی پشت گوش انداخته شد/ 24 فروردین ماه آخرین فرصت تصویب سند

رئیس سندیکای مخابرات از دیگر اقدامات تاثیر گذار و مهم در وزارت ارتباطات به تدوین پیوست فناوری برای مشارکت‌های خارجی در حوزه مخابرات اشاره کرد و گفت: با تکلیف ستاد اقتصاد مقاومتی مقرر شد قرارداد با خارجی‌ها حتماً پیوست فرهنگی داشته باشد که باعث رشد بیشتر، تبادل فناوری و رشد مراکز تحقیقاتی در کشور شود.

وی گفت: برای تدوین پیوست فناوری فرصت 6 ماهه‌ای در نظر گرفته شد که این فرصت 24 فروردین ماه به پایان می‌رسد، اما علی‌رغم کمبود زمان، تدوین این پیوست در وزارت ارتباطات پشت گوش انداخته شد و جدی گرفته نشد.

رستگار ادامه داد: در نهایت با اصرار بخش خصوصی در مجموعه معاونت‌های وزارت ارتباطات سندی برای ارسال به ستاد اقتصاد مقاومتی تهیه شد که تصویب این سند در مهلت مقرر، اتفاق خوبی در بخش مشارکت‌های خارجی در حوزه مخابرات خواهد بود.

وی افزود: با این سند علاوه بر خرید تجهیزات، شاهد رشد کشور از لحاظ فناوری خواهیم بود و فرصت مناسبی نیز برای کشور ایجاد خواهد شد.

به گفته رئیس سندیکای مخابرات در این سند وضعیت صنعت مخابرات به سه بخش تقسیم شده است.

رستگار توضیح داد: بخش اول حوزه‌هایی است که در آنها به خودکفایی رسیده‌ایم و باید توسط سیاست‌های دولت حفظ شوند. بخش دوم حوزه‌هایی است که تاحدی در کشور ایجاد شده اند و سرمایه‌گذار خارجی برای تکمیل و نه ایجاد می‌تواند حضور پیدا کند و وضعیت فعلی را ارتقا دهد و بخش سوم حوزه‌هایی است که هنوز در کشور وجود ندارد و توسط مشارکت خارجی می‌تواند ایجاد شود.

*لزوم تقویت معاونت‌ها در وزارت ارتباطات/ لختی‌هایی در بدنه معاونت‌ها وجود دارد

رستگار در مجموع اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش مخابرات را مناسب ارزیابی کرد.

وی اظهار داشت: علیرغم اینکه شخص وزیر برای موضوعات وقت می‌گذارد اما در بدنه معاونت‌ها لختی‌هایی وجود دارد و از این رو شورای معاونان در سال جدید باید تقویت شود.

رئیس سندیکای صنعت مخابرات تصریح کرد: معاونت‌های مهم و تصمیم‌ساز این وزارت‌خانه شامل شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تصمیمات مرتبط با بخش خصوصی تاثیر زیادی دارند و در مقابل معاونت‌هایی که شاید در ظاهر مسئولیت اصلی ارتباط با بخش خصوصی را داشته باشند تا این اندازه موثر نیستند.

 

1396/01/05 17

دوشنبه ٠٧ فروردين ١٣٩٦ |

جستجو در وب
آمار
بازديدکنندگان امروز : 289
کل بازديدکنندگان : 3341448
بازديدکنندگان آنلاين : 3
زمان بارگزاري صفحه : 1.15
پیشخوان

پیشخوان